ЗАСТОСУВАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ МАТЕМАТИЧНИХ ІНСТРУМЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.4.6073

Ключові слова:

комп’ютерні математичні інструментарії, інформаційні технології, професійна підготовка, майбутній учитель, математика

Анотація

У статті розглянуто проблему підвищення якості підготовки майбутнього вчителя математики засобами інформаційних технологій. Виділено два класи програмних засобів математичного спрямування: 1) системи комп’ютерної математики, в яких використовуються традиційні позначення та способи написання формул (Maple, MatLab, Maxima тощо), ці системи особливо ефективні при розв’язуванні різних прикладних проблем, зокрема задач математичного моделювання в науці, освіті, техніці; 2) програми динамічної математики, у яких передбачено можливість динамічних змін вихідної математичної конструкції, вивчення набору її числових характеристик чи їх відношень у динаміці (GeoGebra, Математический конструктор, Живая математика і подібні до них). Установлено, що під програмами динамічної математики варто розуміти засоби комп’ютерної візуалізації математичних знань, які передбачають динамічне оперування різними математичними об’єктами та можливість оперативного одержання відомостей про їх властивості. Уточнено термін «комп’ютерний математичний інструмент» як віртуальний механізм (алгоритм) комп’ютерної програми (сама програма), що використовується для розроблення, вивчення математичних об’єктів та їх складників через числові й геометричні характеристики зазначених об’єктів. Виділено методичні особливості використання комп’ютерних математичних інструментів: наявність динамічних змін рисунка і спостереження за траєкторіями окремих точок надає напрямки для організації експериментальної та творчої діяльності всіх учасників навчального процесу; можливість попереднього встановлення використовуваних інструментів або розширення набору інструментів, що спрощує процес побудови або обмеження інструментарію; комп’ютер звільняє вчителя від виснажливої перевірки побудов тощо. Подано результати експерименту, пов'язаного із вивченням впливу програм динамічної математики на рівень навчальних досягнень учнів. Доведено позитивний вплив використання програм динамічної математики та відповідного математичного інструментарію на рівень математичної підготовки школярів. Указано на необхідності підготовки майбутнього вчителя математики до використання зазначеного інструментарію у процесі професійної діяльності. Конкретизовано вимоги стандарту педагогічної освіти, потреби навчання шкільної математики основної школи та поширення комп’ютерні інструменти у межах підготовки сучасного вчителя математики.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Olena Semenikhina, Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка

доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри інформатики

Volodymyr Proshkin, Київський університет імені Бориса Грінченка

доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін

Посилання

Семеніхіна О. В. Професійна готовність майбутнього вчителя математики до використання програм динамічної математики. Суми: Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка. 2016. 268 с.

Раков С. А. Математична освіта: компетентнісний підхід з використанням ІКТ. Харків: Факт. 2005. 360 с.

Сінько Ю. І. Системи комп‘ютерної математики та їх роль у математичній освіті. [Електронний ресурс]. Збірник наукових праць «Інформаційні технологій в освіті», Херсонський державний університет. 2009. №3. С. 274-278. URL: http://ite.kspu.edu/webfm_send/528.

Тютюнник О. І., Михалевич В. М. Використання систем комп’ютерної математики для створення програмних засобів навчального призначення. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2013. №6. С. 111 – 116.

Кулябов, Д. С. Кокотчикова, М. Г. Аналитический обзор систем символьных вичислений. Вестник РУДН, серия «Математика. Информатика. 2007. №1-2, С. 38- 45.

Hohenwarter, M. Introducing Dynamic Mathematics Software to Secondary School Teachers: The Case of GeoGebra. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching. 2008. №28. С. 135 – 146.

Ракута, В. М. Система динамічної математики GeoGebra як іноваційний засіб для вивчення математики. Інформаційні технології і засоби навчання. 2012. №4. URL: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/issue/view/54#.U24YeXTj5nE.

Althoen, S. Investigating Bricard's Proof of Morley's Theorem with The Geometer's Sketchpad. Mathematics Teacher. 2009. №9. С. 706 – 709.

Словник української мови (1970 – 1980). URL: http://sum.in.ua/s/instrument.

Грабар, М. И. Применение математической статистики в педагогических исследованиях. Непараметрические методы. Москва: Педагогика. 1977.

Математика. Державний стандарт базової і повної середньої освіти. Освітня галузь "Математика", URL: http://www.ippo.if.ua/predmety/matematyka/index.php?r=site/stattya& id= 243.

Downloads


Переглядів анотації: 759

Опубліковано

2018-05-31

Як цитувати

Semenikhina, O., & Proshkin, V. (2018). ЗАСТОСУВАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ МАТЕМАТИЧНИХ ІНСТРУМЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (4), 61–73. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.4.6073

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають