IMPLEMENTATION OF SPECIFIC DIDACTIC PRINCIPLES IN COMPUTER-ORIENTED LEARNING ENVIRONMENT
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2015.1.33d9Keywords:
principle, information, multimedia, learning environment visualization, interactivity, e-environmentAbstract
The article deals with the specific principles and specific features of perception of information in computer-oriented learning environment. The peculiarities of assimilation of information depending on the form of presentation of educational material. We describe the psychological and physiological aspects of perception in the visualization of its submission. It is indicated that this process of perception of the information in computer-oriented learning environment faster and easier. Outlined author's definition of the concept of computer-based learning environment the system is open educational environment of the modern university.
Downloads
References
Биков В.Ю. Інноваційний розвиток суспільства і сучасні мережні технології систем відкритої освіти. Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти: П78 зб. наук. праць / за ред.. Л.Л.Товажнянського, О.Г.Романовського // –Вип. 23-24 (27-28).–Харків: НТУ "ХПІ", 2009. –C.24-49.
Євдокимов О.В. Нові педагогічні технології організації навчання студентів: Дис. канд.пед.наук, 13.00.01 – Х., 1997. – 312с.
Касаткін Д.Ю. Принципи побудови профілю інформаційно-освітнього середовища навчання / Д.Ю. Касаткін // Науковий вісник НУБіП України. – Вип.159(2) – Київ, 2011. – С. 330-336.
Кулик Е.Ю. Проектирование информационной образовательной среды и личность преподавателя: [электронный ресурс] / Е.Ю. Кулик // – Режим доступа: http://ito.edu. №7003/1/3/1-3-2289.html
Морзе Н.В., Глазунова О.Г. Методика створення електронних навчальних курсів / Н.В. Морзе, О.Г. Глазунова // Навч. посібник. – К.: «Агрармедіагруп», 2012. – 247 с.
Солсо Р. Когнитивная психология /Р. Солсо // 6-е изд. – СПб.: Питер, 2011. – 589 с.
Рашкевич Ю.М.. Модель графічного інтерфейсу задання параметрів складеного унітерму / Ю. М. Рашкевич, В. Овсяк, М. Нізьолек, Ю. Петрушка // Комп'ютерні науки та інформаційні технології : збірник наукових праць / Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2011. - С. 151-154
Ефименко В.Н. Педагогические основы разработки проект-программы информационной среды высших учебных заведений [электронный ресурс]./ В.Н. Ефименко // – Режим доступа: http://www.ito.su/2002/IV/IV-0-136.html.
REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)
Bykov V.Yu. Innovative development of society and the modern network technologies of open education. Problems and prospects of forming a national humanitarian-technical elite:: P78 zb. nauk. prats / za red.. L.L.Tovazhnianskoho, O.H.Romanovskoho // –Vyp. 23-24 (27-28).–Kharkiv: NTU "KhPI", 2009. –C.24-49.
Yevdokymov O.V. New pedagogical technologies of teaching students / O.V. Yevdokymov // Dys. kand.ped.nauk, 13.00.01 – Kh., 1997. – 312s.
Kasatkin D.Yu. Principles profile information and educational learning environment / D.Yu. Kasatkin // Naukovyi visnyk NUBiP Ukraine. – Vyp.159(2) – Kyiv, 2011. – S. 330-336.
Kulyk E.Yu. Designing ynformatsyonnoy obrazovatelnoy environment and personality Lecturer: [Electronic resource] / E.Yu. Kulyk // – Access: http://ito.edu. #7003/1/3/1-3-2289.html
Morze N.V., Hlazunova O.H. Methods of creating e-learning courses / N.V. Morze, O.H. Hlazunova // Navch. posibnyk. – K.: «Agrarmediagrup», 2012. – 247 s.
Solso R. Cognitive psychology. / R. Solso //– 6-e uzd. – SPb.: Pyter, 2011. – 589 s.
Rashkevych Yu.M.. Model GUI settings by composite of uniterm / Yu. M. Rashkevych, V. Ovsiak, M. Nizolek, Yu. Petrushka // Kompiuterni nauky ta informatsiini tekhnolohii : zbirnyk naukovykh prats / Natsionalnyi universytet "Lvivska politekhnika". – Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2011. - S. 151-154
Efimenko V.N. Pedagogical bases of development of the project-program the information environment of higher education institutions [Electronic resource] / V.N. Efimenko // – Access: http://www.ito.su/2002/IV/IV-0-136.html.