ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ЗАСТОСУВАННЯ GOOGLE СЕРВІСІВ У НАВЧАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.125Ключові слова:
вчитель початкових класів, організаційно-педагогічні умови, сервіси Google, підготовка, учні початкової школи, інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ)Анотація
Стаття присвячена питанню підготовки вчителів початкових класів до застосування сервісів Google у навчанні англійської мови молодших школярів. Розглянуто організаційно-педагогічні умови цього процесу. У статті акцентовано увагу на необхідності створення цілісної системи знань, умінь і навичок для використання сервісів Google майбутніми вчителями початкової школи під час навчання англійської мови молодших школярів. Визначено, що метою навчання англійської мови в початковій школі є формування іншомовної комунікативної компетентності, забезпеченої мовним, мовленнєвим та соціокультурним досвідом, узгодженої з психофізіологічними та індивідуальними особливостями учнів початкової школи. Завдання вчителя іноземної мови – cформувати в учнів у молодшого шкільного віку лексичні, граматичні та фонетичні навички, а також навички чотирьох видів мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння, читання та письмо. Визначено та теоретично обґрунтовано переваги у використанні хмарних технологій в освіті як різновиду інформаційно-комунікаційних технологій. З’ясовано можливості та перспективи застосування хмарних сервісів від компанії Google у навчанні англійської мови молодших школярів. Зокрема, досліджено наступні Google сервіси: Google Presentation, YouTube, Hangouts, Gmail, Google Drive тощо та визначено, що ефективність навчально процесу можна підвищити шляхом їх застосування у навчанні англійської мови в початковій школі. Результативність застосування Google Classroom у навчанні англійської мови представлено в можливості вчителем створити навчально-пізнавальне середовище на уроці англійської мови, де учні початкової школи зможуть виконувати різноманітні навчальні завдання з граматики, лексики й фонетики, а також розвивати свої вміння у чотирьох видах мовленнєвої діяльності (аудіюванні, говорінні, читанні та письмі). Процес підготовки майбутніх вчителів початкової школи до застосування Google сервісів залежить від організаційно-педагогічних умов, реалізація яких забезпечує формування готовності до означеного виду діяльності.
Завантаження
Посилання
Alieva, A., Kovalchuk, I., Tokareva., O., Sytnyk, O. & Yemelyanova, Y. (2021). Foreign language professional competence of students in the process of learning English for vocational purposes. AD ALTA-Journal of Interdisciplinary Research, 1, 99-105.
Bielienka, A., Polovina, O., Kondratets, I., Shynkar, T. & Brovko, K. (2021). The Use of ICT for Training Future Teachers: An Example of the Course on «Art Education of Preschool Children». The Use of ICT for Training Future Teachers: An Example of the Course on «Art Education of Preschool Children» ICTERI 2021 ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (Vol-XX). С. 361-370. ISSN 1613-0073
http://icteri.org/icteri-2021/proceedings/volume-1.
Chao, L. (2012). Cloud Computing for Teaching and Learning: Strategies for Design and Implementation. University of Houston-Victoria (USA). 357 p. DOI: 10.4018/978-1-4666-0957-0 ISBN13: 9781466609570
European Commission. Digital Education Action Plan (2021-2027). September, 2020.
https://education.ec.europa.eu/focus-topics/digital-education/about/digital-education-action-plan
Ivanova, D., Kosharna, N., Havrylenko, T., Upatova, I., & Denys, O. (2021). European experience of professional training of primary school teachers. Ad Alta-Journal of Interdisciplinary Research, 11(1), 115-122.
Kosharna, N. & Petryk, L. (2021). Organization of future primary school teachers’ professional practice within the optional block «Foreign Language». Continuing professional education: theory and practice (Series: Pedagogical Sciences), 4 (69), 2021. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2021.4.6
Kosharna, N., Zhuravlova, L., Nieliepova, A., Sidorova, I. & Lopatynska N. (2020). Professional training of primary school teachers (experience of Great Britain, Sweden). Applied Linguistics Research Journal, 4 (9), 159-173.
https://dx.doi.org/10.14744/alrj.2020.82712
Kotenko, O., Kosharnа, N. & Holovatenko, T. (2020). Pre-Service Primary School Teacher’s Foreign Language Training by Means of Using Innovative Technologies. International Perspectives on Creativity in the Foreign Language Classrooms: Monograph. Nova Science Publishers, International Perspectives on Creativity in the Foreign Language Classrooms. Newly Published Books, Nova, Special, 257-280. ISBN: 978-1-53618-085-5
Learning and Skills for the Digital Era (2020). Electronic resource.
Massin, K. (2021). Supporting digital education in Europe. European Union. December 09, 2021.
https://blog.google/outreach-initiatives/education/supporting-digital-education-in-europe/
Morse, N. & Buinytska, O. (2019). Digital Competencies of University Teachers. Universities in the Networked Society: Collective monograph (Springer Nature, Switzerland). Electronic resource. Access mode: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-0(eng.)
Nezhyva, L., Palamar, S. & Marienko, M. (2021). Clouds of words as a didactic tool in literary education of primary school children. Proceedings of the 9th Workshop on Cloud Technologies in Education, (3085), 381-393. ISSN 1613-0073
Solomakha, A. & Kosharna, N. (2020). Preparation of future teachers for using digital technologies in the process of early foreign language teaching. Educological discourse, 3 (30), 107 – 122.
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.3.8
Teachers’ Professional Development: Europe in international comparison, a secondary analysis based on the TALIS dataset. European Commission, Luxembourg. https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/7454deec-f2ec-4537-845c-ce01f8c1317b/language-en
Terletska, L. (2021). The use of ICT in foreign language teaching of future primary school teachers. Topical Issues in the Humanities: Intercollegiate Collection of Scientific Papers of Young Scientists of Ivan Franko Drohobych State Pedagogical University, 33 (2), 319 – 323.
https://doi.org/10.24919/2308-4863.2/33.215897
Udovychenko, L., Kuminets, N., Stadnik, O., Kosharna, N., & Petryk, L. (2021). The use of blended learning technology in the training for students of pedagogical specialties. Revista on line de Política e Gestão Educacional, 25 (3), 2258-2271. https://doi.org/10.22633/rpge.v25i3.15958
Yuzkiv, H., Ivanenko, I., Marchenko, N., Kosharna, N., & Medvid, N. (2020). Іnnovative Methods in Language Disciplines During Profile Training Implementation. International Journal of Higher Education, 9(7).