ШЛЯХИ ВИКОРИСТАННЯ GOOGLE JAMBOARD ПРИ ПІДГОТОВЦІ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ЗАСТОСУВАННЯ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.132Ключові слова:
цифрові технології; педагогічний дизайн; дошка Jamboard; вчитель початкових класів; педагогічна творчістьАнотація
У статті окреслено основні шляхи впровадження відкритого ресурсу Google Jamboard у систему методичної підготовки майбутніх вчителів початкових класів на прикладі навчальних занять з дисципліни «Сучасні технології навчання іноземної мови в початковій школі». Визначено, що основою дослідження є теорія TPACK (technological pedagogical knowledge), теорія педагогічного дизайну Р. Ганьє та функціональні особливості ресурсу Jamboard, які зумовлюють специфіку його застосування на кожному з етапів заняття. Основними методами дослідження є аналіз літератури та опис емпіричного досвіду застосування сервісу та опитування. За результатами аналізу переваг та недоліків застосування ресурсу виокремлено такі переваги: можливість творчої роботи із фреймом, зміни його фону, використання завдання як фону для фрейму, дидактичний потенціал до адаптації завдань до функціоналу сервісу, синхронізація та доступність використання на мобільному пристрої та кібербезпека. Серед недоліків визначено обмежену кількість фреймів до створення. Визначено дидактичний потенціал сервісу та запропоновано власні розробки інтерактивних завдань до етапів привернення уваги студентів (З-Х-Д; сортування), повідомлення цілей заняття (постановка цілей заняття та формувальне оцінювання), повторення вивченого матеріалу (індивідуальна робота з фреймом та відновлення послідовності), контрольованої практики (мозковий штурм, розробка дизайн-проєкту гри), демонстрації опанованих навичок, надання зворотнього зв’язку (зворотній зв’язок у формі Critical Friends Protocol) та оцінки результатів студентів з метою формування та удосконалення фахових компетентностей майбутніх вчителів. Запропоновані приклади індивідуальних, парних та групових завдань спрямовані на вивчення студентами особливостей роботи із дошкою Jamboard. Результати опитування засвідчили, що студенти схильні застосовувати цей сервіс у роботі з дітьми початкових класів. Перспективи подальших досліджень полягають в аналізі шляхів розвитку творчого потенціалу майбутніх вчителів засобами Google Jamboard.
Завантаження
Посилання
Про затвердження професійного стандарту «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загаьної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)»: Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 23.12.2020 р. №2736. URL: https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=22469103-4e36-4d41-b1bf-288338b3c7fa&title=RestrProfesiinikhStandartiv (дата звернення 02.10.2022)
Sowton C. Teaching in Challenging Circumstances. Cambridge University Press, 2021. 222 c.
Stafford V. Using Google Jamboard in teacher training and student learning contexts. Journal of Applied Learning and Teaching. 2022. № 5 (2). С. 1–5.
Alanya-Beltran J., Salvatierra M., Espinoza M., Tataje F. Education during the COVID-19 pandemic. Using Cloud Technology: Jamboard. RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao. 2021. E44. С. 39–48.
Sullivan P. Leveraging the power of Google Apps to support active learning in a synchronous online environment. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology. 2022. № 53:3. С. 610-618.
Castillo-Cuesta L., Ochoa-Cueva C., Cabrera-Solano P. Virtual Workspaces for Enhancing Collaborative Work in EFL Learning: A Case Study in Higher Education. International Journal of Emerging Technologies in Learning. 2022. № 17(2). С. 4–18.
Sweeney E., Beger A., Reid L. Google Jamboard for virtual anatomy education. The Clinical Teacher. 2021. № 18(4). С. 341-347.
Kosharna N. V., Petryk L. V., Hapon L. I. Organisational and pedagogical conditions for training future primary school teachers to use google services in teaching english to primary school pupils. Electronic Scientific Professional Journal “Open Educational E-Environment of Modern University”, 2022. №12, P. 59-68. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.125
Климович С., Мартос С. Групові форми роботи з використанням ІКТ у підготовці вчителя-філолога. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2021. № 40 (2). С. 91-97.
Herring M., Koehler M., Mishra P. Handbook of technological pedagogical content knowledge (TPACK) for educators (Second ed.). New York: Routledge, 2006. 338 с.
Gagné R., Briggs L., Wager W. Principles of instructional design (4th ed.). New York: Holt, Rinehart and Winston, 1992. 365 с.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.