ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ВЧИТЕЛЯМИ У ПІДГОТОВЦІ УРОКІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2024.179Ключові слова:
штучний інтелект, промпт, планування, планування уроку, навчання, навчання іноземної мовиАнотація
У статті проаналізовано проблему використання штучного інтелекту (далі - ШІ) вчителями початкових класів у плануванні уроків англійської мови (далі - АМ). Актуальність роботи полягає у необхідності оновлення системи підготовки вчителів до уроків на засадах застосування ШІ, а також необхідності врахування соціального запиту на використання ШІ в освітньому процесі та забезпечення індивідуалізованого підходу до кожного учня початкових класів на уроках АМ. Визначено, що концептуальною основою дослідження є теорія педагогічного дизайну Р. Ганьє, індивідуальний підхід до навчання та принципи інтеграції ШІ у плануванні уроків АМ. Мета дослідження – вивчити поглядів вчителів на використання ШІ у підготовці до уроків АМ у початкових класах та окреслити практичні шляхи використання ШІ у підготовці до уроків вчителями АМ у початкових класах. Дослідження ґрунтується на кількісній та якісній методології дослідження. Здійснено аналіз експериментального дослідження, участь у якому взяли 26 вчителів-практиків. Зʼясовано, що загалом респонденти іноді використовують ШІ, що зумовлено суперечністю між високим рівнем їх обізнаності в інструментах та програмах та наявними труднощами з ефективним використанням цих ресурсів. За результатами аналізу кількісних та якісних даних запропоновано рекомендації та укладено перелік ресурсів та прикладів завдань для вчителів щодо використання ШІ на кожному етапі підготовки до уроку згідно з класифікацією Р. Ганьє. Перспективи подальших досліджень полягають в аналізі шляхів розвитку ефективного впровадження модуля штучного інтелекту в навчальний процес в закладах вищої освіти.
Завантаження
Посилання
Vasyutina, T. & Lidich, A. (2023). Using artificial intelligence ChatGPT in teaching primary school students. Modern digital technologies and innovative teaching methods: experience, trends, perspectives: materials of the XI International Scientific and Practical Internet Conference, 36-39. http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/29328 (in Ukrainian)
Holovatenko, T. (2022). Ways of implementing google jamboard in pre-service primary school teacher training to using modern technologies of foreign languages teaching. Electronic Scientific Professional Journal «Open Educational E-Environment of Modern University», 13, 19-31. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.132 (in Ukrainian)
Kartashova, L. (2023). Artificial intelligence in learning and teaching: innovative digital competences, 196-222. http://www.baltijapublishing.lv/omp/index.php/bp/catalog/download/435/11661/24400-1?inline=1 (in Ukrainian)
Konenko, L. & Ivanochko, O. (2023). Peculiarities of using artificial intelligence technologies in primary education. Development of the teacher’s professional skills in the conditions of the new sociocultural reality: Proceedings of the VI International Scientific and Practical Conference. 143-146. http://elar.ippo.edu.te.ua:8080/bitstream/123456789/6467/1/zb.pdf#page=143 (in Ukrainian)
Romanyshyn, I., Chukhno, T. & Fiysa, N. (2023). Transformation of methods of learning and teaching English in higher education: use of artificial intelligence, impact analysis, perspectives. Academic Visions, (24), 1-14. https://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/645/583 (in Ukrainian)
Chikurova, O. & Chaika, V. (2023). The potential of ChatGPT in the educational process of primary school. Seventy-second economic and legal discussions. Series: Social Sciences and Humanities: Proceedings of the International Scientific Internet Conference. http://www.spilnota.net.ua/ua/article/id-4251/ (in Ukrainian)
Morze, N., Varchenko-Trotsenko, L., Terletska, T. & Smyrnova-Trybulska, E. (2023). Artificial intelligence in the role of elementary school teacher’s assistant. Electronic Scientific Professional Journal «Open Educational E-Environment of Modern University», (15), 97-115. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2023.158 (in Ukrainian)
Schleiss, J., Laupichler, M., Raupach, T. & Stober, S. (2023). AI Course Design Planning Framework: Developing Domain-Specific AI education courses. Education Sciences (Basel), 13(9), 954. https://doi.org/10.3390/educsci13090954
Bhagwat, M. (2024). These 5 key trends will shape the EdTech market up to 2030. World Economic Forum. https://www.weforum.org/stories/2024/02/these-are-the-4-key-trends-that-will-shape-the-edtech-market-into-2030/
Davis, R. & Lee, Y. (2024). Prompt: ChatGPT, Create My Course, Please! Education Sciences, 14(1), 24. https://doi.org/10.3390/educsci14010024
Spasic, A. & Jankovic, D. (2023). Using ChatGPT Standard Prompt Engineering Techniques in Lesson Preparation: Role, Instructions and Seed-Word Prompts. 58th International Scientific Conference on Information, Communication and Energy Systems and Technologies (ICEST), 47-50. https://doi.org/10.1109/ICEST58410.2023.10187269
Karpouzis, K., Pantazatos, D., Taouki, J. & Meli, K. (2024). Tailoring Education with GenAI: A New Horizon in Lesson Planning. 2024 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), 1-10. https://doi.org/10.1109/EDUCON60312.2024.10578690
Van Den Berg, G. & Du Plessis, E. (2023). ChatGPT and Generative AI: Possibilities for its contribution to lesson planning, critical thinking and openness in teacher education. Education Sciences (Basel), 13(10), 988. https://doi.org/10.3390/educsci13100998
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Савченко К. Я., Головатенко Т. Ю.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.