ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ОПТИМІЗАЦІЇ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Тітаренко Світлана Анатоліївна Глухівський національний педагогічний університет імені О.П. Довженка https://orcid.org/0000-0001-5544-3376

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.8.13

Ключові слова:

мультимедійні технології; рухова активність; фізичне виховання; старші дошкільники

Анотація

У статті здійснено аналіз психолого-педагогічної літератури з проблеми оптимізації рухової активності дітей дошкільного віку. Зауважується, що рухи так само необхідні для нормального росту та розвитку дитини, як і повноцінне її харчування. Фізичні вправи не тільки розвивають та зміцнюють дитячий організм, попереджують різні захворювання, а також є одним із ефективних засобів лікування та відновлення сил дитини після хвороби. На основі аналізу сучасної науково-методичної літератури констатовано, що значна частина досліджень в галузі фізичного виховання присвячена створенню на основі комп’ютерних технологій, систем контролю, оцінки і накопиченню інформації про рівень фізичної підготовленості та стан здоров’я, формуванню рекомендацій щодо занять фізичними вправами школярів та інших верств населення. Встановлено, що використання мультимедійних технологій у процесі проведення фізкультурно-оздоровчих заходів в закладі дошкільної освіти сприяє оптимізації рухової активності дошкільників. Охарактеризовано специфіку використання мультимедійних презентацій у роботі з дітьми дошкільного віку. Зауважується, що мультимедійні технології дозволяють вирішити проблему пошуку і зберігання інформації, планування, контролю і управління заняттями фізичною культурою, діагностики стану здоров’я і рівня фізичної підготовленості дітей. Автор зазначає, що за допомогою презентації також можна доступно пояснити дітям правила спортивних ігор, тактичні дії гравців, яскраво презентувати історичні події, біографії спортсменів. Зауважується, що створення флеш-презентацій і відеороликів з комплексами загальнорозвивальних вправ доцільно використовувати у процесі проведення ранкової гімнастики. Використання мультимедійних освітніх засобів дозволяє наочно відтворювати просторові характеристики рухів, з високою точністю розраховувати кінематичні параметри техніки виконання рухових дій в умовах ігрової діяльності, що має особливе значення в процесі розвитку просторового орієнтування дітей. Зазначається, що пріорітетним напрямом роботи кожного закладу дошкільної освіти є підвищення якості освіти через використання інноваційних технологій на заняттях з фізичної культури, зокрема оптимізації рухової активності. Вказано перспективи подальших досліджень у даному напряму, що полягають у необхідність пошуку і розробки науково обґрунтованих інформаційно-комунікаційних технологій у фізичному вихованні дошкільників.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Тітаренко Світлана Анатоліївна, Глухівський національний педагогічний університет імені О.П. Довженка

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної педагогіки і психології

Посилання

Богініч О. Л. Педагогічні умови підвищення рухової активності дітей 4–5 років на заняттях з фізичної культури: автореф. дис. канд. пед. наук. Київ, 1997. 24 с.

Вільчковський Е. С., Денисенко Н. Ф. Організація рухового режиму дітей у дошкільних навчальних закладах: навчально-методичний посібник. Тернопіль: Мандрівець, 2008. – 156 с.

Бардакова Ю. Комп’ютер у ДНЗ. Дошкільний навчальний заклад. 2003. №3. С. 4‒6.

Гандера М. В. Создание и использование мультимедийных презентаций на занятиях по ознакомлению с окружающим с детьми старшей группы детского сада [Електронний ресурс]. Режим доступу:http://sociosphera.com/conference/2012/ii_mezhdunarodnaya_nauchnoprakticheskaya_konferenciya_innovacii_i_sovremennye_tehnologii_v_sisteme_obrazovaniya/

Гудирева О. М. Використання сучасних інформаційних технологій в освітній програмі. Комп’ютер в школі та сім’ї. 2006. №5. С. 27‒29.

Дроздюк І. До питання розробки рекомендацій щодо зміцнення й корекції стану здоров’я та формування здорового способу життя в інтерактивній програмі «Здоров’я сім’ї». Педагогіка, психологія та медико-бiологiчнi проблеми фізичного виховання і спорту. 2006. № 4. С. 47–50.

Дубогай О., Маковецька Н., Погребняк Н. Оздоровлення дошкільнят, або Канікули влітку. Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2005. 228 с.

Махонина О. В. Методические рекомендации «Использование мультимедийных презентаций как эффективное средство в обучении детей дошкольного возраста» [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://nsportal.ru/detskiy-sad/raznoe/2012/01/24/metodicheskie-rekomendatsii-ispolzovanie-multimediynykh-prezentatsiy

Шандригось В. І. Організація навчальної роботи вчителя фізичної культури за допомогою комп’ютера: монографія. Тернопіль: ТНПУ, 2005. 260 с.

Downloads


Переглядів анотації: 1434

Опубліковано

2020-04-27

Як цитувати

Тітаренко, С. (2020). ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ОПТИМІЗАЦІЇ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ . Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (8), 147–153. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.8.13

Номер

Розділ

Статті