ВИКОРИСТАННЯ ПРОГРАМНОГО КОМПЛЕКСУ «GIM» У ВИКЛАДАННІ ДИСЦИПЛІНИ «ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА»
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019.7.2Ключові слова:
технічна механіка, теорія механізмів і машин, кінематика, інформаційні технології, програма GIMАнотація
Технічна механіка, як комплекс фундаментальних загальнотехнічних дисциплін, є теоретичною і науковою основою вивчення і розвитку сучасної техніки. Користуючись її законами і принципами, можуть бути розроблені і досліджені споруди, конструкції, машини та обладнання. Разом з тим, технічна механіка є найбільш складною для засвоєння. Основні труднощі пов'язані з тим, що курс заснований не тільки на застосуванні законів теоретичної механіки до складних механізмів різного типу, але і відрізняється своєю специфікою та особливостями, базується на незнайомій раніше студентам термі-нології, є введенням в механіку машин в цілому. Засвоєння цього матеріалу утруднено і обмеженнями за часом, що відводиться на вивчення даного предмету у вищих технічних закладах освіти. Отже, викладення технічної механіки в сучасних умовах вимагас широкого залучення комп’ютерних технологій до освітнього процесу, що відповідає вимогам інтенсифікації самостійної роботи студентів, урізноманітнює форми i засоби навчання, мотивує студентів та оптимізує процес їх навчання. Проблема дослідження полягає у виявленні можливостей інтенсифікації процесу навчання технічної механіки, яка є основоположною дисципліною для інших спеціальних дисциплін в технічному ВЗО, за допомогою використання навчальної комп'ютерної програми GIM. В тексті статті наводиться обґрунтування доцільності використання програми GIM під час вивченні дисципліни технічна механіка студентами інженерно-технічних вищих закладів освіти. Програмне забезпечення GIM використовується для того, щоб підтримувати і доповнювати теоретичні лекції, під час практичних занять, GIM виступає в якості навчального додаткового інструменту для зміцнення знань, отриманих студентами. Навчання студентів молодших курсів загальнотехнічних дисциплін на основі використання навчальної комп'ютерної програми GIM підвищує професійну культуру майбутнього фахівця, стимулюючи його потребу в постійному самовдосконаленні. Нові освітні технології є ефективним методом навчання студентів і сприяють кращому розумінню предмета, популяризації та поширенню наукових знань
Завантаження
Посилання
Kaletnyk, H., Bulhakov, V., & Shchernysh, O. (2011). Technical mechanics. Kyiv: Khai-Tek Pres. (in Ukrainian)
Bulhakov, V., Shchernysh, O., & Voitiuk, D. (2011). Technical mechanics. Nіzhyn: "MILANIK". (in Ukrainian)
Devіn, V., & Tkachuk, V. (2015). The use of MathCAD in teaching the discipline "Engineering Mechanics". Zbіrnyk naukovykh prats "Ahrarna osvіta", Kam'ianets-Podіlskyi: FOP Sysyn Ya.І, 158-161. (in Ukrainian)
Devіn, V., & Tkachuk, V. (2018). Solution of kinematics of the point with the use of the Mathcad system. Aktualnue nauchnue yssledovanyia v sovremennom myre, vupusk 3(35), Shchast 2. Pereiaslav-Khmelnytskyi. 128-135. (in Ukrainian)
ADAMS (2019). MSC Software Corporation
www.mscsoftware.com
DADS (2019). LMS International NV
www.lmsintl.com
Working Model (2019). Design Simulation Technologies, Inc.
www.design-simulation.com
Devіn, V., Tkachuk, V., & Skorobohatov, D. (2018). Using the MDSOLIDS software package in teaching the discipline "Mechanics of materials and structures". Open educational e-environment of modern University, 5, 77-87. (in Ukrainian)
Protsіv, V., Zіborov, K., & Tverdokhlіb, O. (2011). Design of gearboxes using CAD. Kompas: navch. posibnyk. Donetsk: Natsіonalnyi hіrnychyi unіversytet. (in Ukrainian)
Dereza, O., & Kolomіiets, S. (2018). Design of drive conveyor in CAD. KOMPAS. Kursove proektuvannia z inzhenernoi mekhaniky (detalei mashyn): navch. posib. Melіtopol: TDATU. (in Ukrainian)
Petuya, V., Macho, E., Altuzarra, O., Pinto, Ch. & Hernández, A. (2014). Educational software tools for the kinematic analysis of mechanisms.
Tutorial of GIM Software COMPMECH Research Group (2019).
www.ehu.es/compmech.