ВИКОРИСТАННЯ НЕКОМЕРЦІЙНОГО НАВЧАЛЬНОГО ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЛЯ РОЗРАХУНКУ СТЕРЖНЕВИХ КОНСТРУКЦІЙ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.8.2Ключові слова:
будівельна механіка; опір матеріалів; механіка матеріалів і конструкцій; інформаційні технології; некомерційне програмне забезпеченняАнотація
Студенти технічних вищих закладів освіти, які вивчають дисципліни «Будівельна механіка», «Опір матеріалів», «Механіка матеріалів і конструкцій» на практичних заняттях і під час самостійної роботи розраховують на міцність різного роду стержневі конструкції. Як показує досвід викладання зазначених дисциплін, особливі труднощі у студентів викликає розрахунок саме статично невизначуваних стержневих систем. Це пов’язано з тим, що для розкриття статичної невизначності окрім рівнянь рівноваги статики потрібно складати додаткові рівняння сумісності деформацій. У статті розглянуто проблему підвищення якості підготовки інженерів технічних і будівельних спеціальностей засобами інформаційних технологій. Проведено огляд і аналіз декількох некомерційних навчальних комп’ютерних програм для розрахунку стержневих конструкцій. Пропонується методика використання цих програм в освітньому процесі викладачами і студентами технічних вищих закладів освіти для розрахунку статично-невизначуваних стержневих систем. Завдання дослідження полягає у виявленні можливостей інтенсифікації процесу навчання інженерів технічних і будівельних спеціальностей за допомогою використання некомерційного навчального програмного забезпечення. В тексті статті наводиться обґрунтування доцільності використання пропонованих програм під час вивчення дисциплін «Будівельна механіка», «Опір матеріалів», «Механіка матеріалів і конструкцій» студентами інженерно-технічних вищих закладів освіти. Програмне забезпечення використовується для того, щоб підтримувати і доповнювати теоретичні лекції, під час практичних занять, виступає в якості навчального додаткового інструменту для зміцнення знань, отриманих студентами. Доведено, що інформаційно-комп’ютерні технології навчання мають великий освітній і розвивальний потенціал, забезпечують максимальну активність учасників освітнього процесу, оптимальний час навчання і його результативність.
Завантаження
Посилання
LinPro. Program for static and dynamic analysis of plane frames. Nov. 2015.
URL: http://siljak.ba/toysforchildren.html#download
TwoDFrame. Structural Analysis and Design of Two-Dimensional Frames Copyright 2002-2019. URL: http://www.ralfmartinhansen.de/
Ftool. Interactive-Graphics Program for Structural Analysis. 2018.
URL: www.ftool.com.br
MAV.Structure - расчет конструкций методом конечных элементов. 2000-2016.
URL: http://mav-structure.narod.ru/ (in Russian)
ЛИРА-САПР. Программа для проектирования и расчета строительных конструкций. LIRALAND Group. 2002 – 2020. URL: https://www.liraland.ua/ (in Russian)
SCAD Office. Вычислительный комплекс для прочностного анализа конструкций методом конечных элементов. 2001-2020. URL:https://scadsoft.com/ (in Russian)
Autodesk. Robot Structural Analysis Professional. (2020).
URL: https://www.autodesk.com/education/free-software/robot-structural-analysis
RISA. Powerful Design and Analysis Solutions. 2020. URL: https://risa.com/
Девін В.В., Ткачук В.С. Застосування методу скінченних елементів для визначення температурних напружень в фермах. Збірник наукових праць Подільського держав-ного аграрно-технічного університету. Серія: Технічні науки, вип. 20. Кам’янець-Подільський. 2012. с. 434-440.
Ткачук В.С., Девін В.В. Визначення монтажних напружень в шарнірно-сте-ржневих системах з використанням методу скінченних елементів. Збірник наукових праць Подільського державного аграрно-технічного університету № 24. Кам’янець-Подільський, 2016. с. 251-261.