ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ІНСТРУМЕНТ САМОРОЗВИТКУ ВЧИТЕЛЯ

Автор(и)

  • Дмитро Анатолійович Покришень Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського https://orcid.org/0000-0001-9572-413X
  • Софія Анатоліївна Нестеренко Ніжинський національний університет імені Миколи Гоголя, Ніжин, Україна https://orcid.org/0000-0002-9000-2557

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.139

Ключові слова:

саморозвиток; ІКТ; неформальна освіта; вчитель; освіта дорослих

Анотація

Стаття присвячена проблемі саморозвитку педагогічного працівника закладу загальної середньої освіти. Зроблено огляд моделі саморозвитку педагога в розрізі інформальної освіти, використовуючи інформаційно-комунікативні технології. Проведений аналіз різних досліджень показав, що ІКТ для освітньої діяльності мають вагомий вплив і є рушійним важелем у наданні якісного освітнього контенту. Володіння основними принципами, уміннями та навичками з використанням цифрових інструментів є пріоритетним завданням наразі для всіх закладів загальної середньої освіти. Компетентності з ІКТ наразі є основою для саморозвитку та самоорганізації вчителя в процесі сталого розвитку особистості фахівця. Бути сучасним і володіти практичними навичками застосування ІКТ для вчителя – це радше необхідність, ніж просте бажання до вдосконалення. Підхід до навчання використання засобів ІКТ вчителів різного циклу можна реалізувати, враховуючи такі твердження: нові підходи до навчання, підвищена гнучкість; орієнтація на користувача, більша автономія для учнів; підтримка та використання нових технологій; посилення мережевих зв'язків між установами та партнерство між зацікавленими сторонами в галузі освіти (стейкхолдерами); покращені можливості доступу дозволять тим, хто має менше ресурсів, скористатися досягненнями у знаннях. Окреслено складові саморозвитку вчителя: внутрішні й зовнішні. Перша група стосується роботи над собою, прийняття і прояв себе у світі. Друга – це виважена глибинна робота з ним, що є власне особистість. До зовнішніх складових саморозвитку вчителя належать такі характеристики: середовище, відносини, пріоритети, діяльність. Окрім зовнішніх аспектів, що потребують розвитку, педагогу потрібно не нехтувати і внутрішніми, які є рушієм у цьому процесі: самопізнання, осмислення, планування, реалізація. Зроблено аналіз результатів опитування, щодо використання й користування вчителями загальноосвітніх шкіл Інтернет-платформ і ресурсів до та після впровадження карантинних обмежень.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Дмитро Анатолійович Покришень, Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського

Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри природничо-математичних дисциплін та інформаційно-комунікаційних технологій в освіті

 

Софія Анатоліївна Нестеренко, Ніжинський національний університет імені Миколи Гоголя, Ніжин, Україна

аспірантка

 

Посилання

Astashova, N. A. (2000). Teacher: the problem of choice and the formation of values. M.; Voronezh.

Ghoncharenko, S. U. (1997). Ukrajinsjkyj pedaghoghichnyj slovnyk. Kyjiv: Lybidj.

Kabinet Ministriv Ukrajiny, Postanova vid 21 serpnja 2019 r. № 800, «Dejaki pytannja pidvyshhennja kvalifikaciji pedaghoghichnykh i naukovo-pedaghoghichnykh pracivnykiv». Oficijnyj vebportal parlamentu Ukrajiny. September 25, 2022. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/800-2019-%D0%BF#Text

Kostenko, M. A. (2004). Pedagogical conditions of professional and creative self-development of the future teacher (dissertation). H.S. Skovoroda Kharkiv State Pedagogical University, Kharkiv.

Lesnik, V. O. (2011). Formuvannja voljovykh jakostej studentiv vyshhykh navchaljnykh zakladiv. P 86 Pedaghoghika formuvannja tvorchoji osobystosti u vyshhij i zaghaljnoo, 301.

Osvita.ua. (2020, December 10). 8 tysjach osvitjan projshly kurs vid google for education. Osvita.UA. September 26, 2022.

https://osvita.ua/school/77863/

Pokryshen, D.A., Prokofiev E.H., Azaryan A.A. (2018) Blogger and YouTube services at a distant course “Database management system Microsoft Access”. Proceedings of the 6th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2018): Vol. 2433, 516-528. February 25, 2018.

http://ceur-ws.org/Vol-2433/paper35.pdf

Schlosser, K. (2020). Bill Gates says coronavirus will forever alter work, but face-to-face school is 'totally irreplaceable'. GeekWire. September 25, 2022. https://www.geekwire.com/2020/bill-gates-says-coronavirus-will-forever-alter-work-face-face-school-totally-irreplaceable/

Smoliuk, A. I. (2018). Professional Self-Development of Primary School Teachers in the Pedagogical College Educational Environment (dissertation). Lesya Ukrainka Eastern European National University. – National Dragomanov Pedagogical University, Kyiv.

Verkhavna Rada Ukrajiny, Zakon Ukrajiny «Pro osvitu». Oficijnyj vebportal parlamentu Ukrajiny. September 25, 2022.

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text

Vorotnykova, I. (2019). Umovy formuvannja cyfrovoji kompetentnosti vchytelja u pisljadyplomnij osviti. Vidkryte osvitnje e-seredovyshhe suchasnogho universytetu, (6), 101-118.

Downloads


Переглядів анотації: 192

Опубліковано

2022-11-27

Як цитувати

Покришень, Д. А., & Нестеренко, С. А. (2022). ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ІНСТРУМЕНТ САМОРОЗВИТКУ ВЧИТЕЛЯ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (13), 114–121. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.139

Номер

Розділ

Статті