ГОТОВІ ПРОГРАМНІ ПРОДУКТИ У ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ІТ-ГАЛУЗІ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.129Ключові слова:
STEM, науково-технічна творчість, програмування, комп'ютерний код, освіта, освітиАнотація
Стаття присвячена висвітленню проблеми підготовки фахівців ІТ-галуззі, досвіду навчання основ програмування здобувачів освіти. Визначено мету та завдання вивчення курсів з програмування. Метою цієї статті є визначення та добір фрагментів розроблених програмних продуктів та застосованих технологій, які сприяють формуванню та розвитку професійних компетентностей фахівців ІТ-галузі. У сучасних інтерфейсах прикладних програм використовують об’єкти та події з ними. Все, що стосується frontend має приємний дизайн інтерфейсу. Саме тому сучасні навчальні програми підготовки вчителів інформатики та інженерів-програмістів зорієнтовані на вивчення об’єктно-орієнтованого програмування. Завдяки сучасним засобам ІКТ всі суб’єкти освітнього процесу мають змогу долучитись до сучасних наукових досліджень, подивитись результати та визначити напрями власних досліджень для вдосконалення освітніх програм підготовки інженерів та освітян. У статті зроблено огляд програмних застосунків та фрагментів їх програмного коду, що сприяють формуванню та розвитку професійних компетентностей фахівців ІТ-галузі. Серед програмних застосунків обрано Optics (для побудови моделей оптичних явищ), GRAPH (для розрахунку електричних кіл та графів), PhysHelper (демонстрація моделей фізичних явищ: закон збереження, кінематика, динаміка та інші). На прикладі Optics демонструється спосіб опису об’єкту, створення масиву, їх опрацювання, а також один із способів реалізації динамічних побудов мовою Pascal у середовищі Delphi.У GRAPH використовується алгоритм Дейкстрі. Суть даного алгоритму полягає у пошуку найкоротших шляхів від початкової вершини до всіх інших. Програма формує масив відстаней до кожної з вершин. До вершин, які знаходяться у іншій компоненті зв’язності відстань визначається як нескінченність. PhysHelper була створена за допомогою таких основних засобів як JavaScript (фреймворк Electron та бібліотеки p5 та KaTeX), HTML та CSS. Обґрунтовано добір обраних технологій та підходів.
Завантаження
Посилання
Bykov, V. (2009). Electronic pedagogy and modern tools of open education. Information technologies and teaching aids, 2009, № 5 (13). http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/177#.U-StDfl_tic (in Ukrainian)
Zhaldak, M. (2015). Problems of fundamentalization of the content of teaching information disciplines in pedagogical universities. Scientific journal of NPU named after M.P. Dragomanov, Series № 2: Computer - oriented learning systems: collection of scientific works, 17, 3-23 (in Ukrainian)
Semerikov, S. (2009). Theoretical and methodical bases of fundamentalization of training of computer science disciplines in higher educational establishments. Kyiv: NPU named after M.P. Dragomanov (in Ukrainian)
Davidenko, A. & Pokryshen, D. (2019). Software tool for studying the course of rays in various optical devices, Scientific Journal of NPU named after MP Drahomanov. Series 2: computer-based learning systems, 2019, Issue 21 (28), p.34-37 (in Ukrainian)
Lukychova, N., Osypova, N. & Yuzbashva, G. (2021). ICT and current trends as a path to STEM education: implementation and prospects. CTE 2021: 9th Workshop on Cloud Technologies in Education, December 17, 2021, Kryvyi Rih, Ukraine. April 16, 2022. http://ceur-ws.org/Vol-3085/paper16.pdf
Modlo, Ye., Semerikov, S. & Shmeltzer, E. (2018). Modernization of Professional Training of Electromechanics Bachelors: ICT-based Competence Approach. Proceedings of the 1st International Workshop on Augmented Reality in Education, Kryvyi Rih, Ukraine, October 2, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2257, 148–172. February 25, 2022. http://ceur-ws.org/Vol-2257/paper15.pdf
Tkachuk V., Yechkalo Yu., Semerikov S., Kislova, M. & Khotskina, V. (2020). Exploring Student Uses of Mobile Technologies in University Classrooms: Audience Response Systems and Development of Multimedia: ICT- based Competence Approach. CEUR Workshop Proceedings, Vol. 2732. http://elibrary.kdpu.edu.ua/bitstream/123456789/4126/1/20201217.pdf
Gryzun, L., Shcherbakov, O. & Lytvynova, S. (2021). Computer modeling of the tournament of game algorithms in the process of learning of basics of algorithmization and programming by pre-service IT-specialists. CTE 2021: 9th Workshop on Cloud Technologies in Education, Kryvyi Rih, Ukraine. April 16, 2022. http://ceur-ws.org/Vol-3085/paper14.pdf
Inria, the French research institute for digital sciences (2021). February 05, 2022. https://www.inria.fr/en
NASA. National Aeronautics and Space Administration (2021). February 05, 2022. https://www.nasa.gov
Pokryshen, D. & Oleksienko, S. (2019). The role and place of information-analytical systems in the training of computer science teachers, Open educational e-environment of modern University, № 6 (2019) Kyiv. 2019. p.55-62 https://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/2414-0325.2019.6.5562
Jantjies, E. (2014). A framework to support multilingual mobile learning: A South African perspective. Dissertation, University of Warwick