ОСОБЛИВОСТІ ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s23Ключові слова:
проект, проектна діяльність, майбутні учителі, початкова школа, заклад вищої освітиАнотація
В статті розглянуто особливості проектної діяльності майбутніх учителів початкової школи під час професійної підготовки в закладах вищої освіти. Однією із видів діяльності, що сприяє формуванню професіоналізму майбутніх вчителів початкових класів, є проектна діяльність, яка є невід’ємною частиною роботи майбутніх фахівців під час освітнього процесу. В статті зосереджено увагу на ІКТ, як інструментарій, який використовується підчас проектної діяльності. З допомогою ІКТ майбутні фахівці зможуть допомогти створити самостійний продукт-проект. Тому під час використання ІКТ в початковій школі майбутні учителі початкової школи повинні навчитись дозволяти учням свободу вибору та озброїти їх необхідним інструментарієм. Майбутні учителі початкової школи мають визнавати головною цінністю особистість учнів, їх особистісно-суб’єктивні якості як основу організації освітнього процесу. В основі реформ сучасної освіти є не просто засвоєння знань на уроці в початковій школі, а й самостійна пошукова та проектна діяльність учнів. В ході дослідження нами встановлено, що використання ІКТ в проектній діяльності можна розділити на такі блоки: використання ІКТ при створенні проектів (пошук інформації, набір тексту та опису знайденої інформації); обговорення проектів (мережеве спілкування); використання ІКТ підчас представлення результатів. Аналізуючи процеси, які сприяють формуванню проектної компетентності майбутніх учителів початкової школи в процесі професійної підготовки нами визначено наступні етапи роботи під час роботи над проектом в процесі проектної діяльності: мотиваційний; проектувальний; діяльнісний; рефлексивно-оціночний. Запропоновані нами етапи роботи над проектами під час проектної діяльності майбутніх учителів початкової школи сприяють формуванню проектної компетентності майбутніх фахівців під час професійної підготовки
Завантаження
Посилання
Zosymenko, O.V. (2005). Features of organization of project activity of students during studying of pedagogical disciplines. Sumy: SumDPU behalf of AS Makarenko, 44 p.
Kobernyka, O.M. & Sydorenka, V.K. (2004). Methods of teaching students in grades 5-9 in designing in the process of studying wood and metal processing technology: textbook, Uman, 236 p.
Kremenia, V.H. & Nikolaienka, S.M. (2005). Higher education in Ukraine: textbook K.: Znannia, 327 p.
Polat, E.S. (2015). Typology of projects [Online].