ОСОБЛИВОСТІ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ ЗА ТЕХНОЛОГІЄЮ ДОПОВНЕНОЇ РЕАЛЬНОСТІ ПРИ ВИВЧЕННІ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН

  • Lilia Midak ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника", Івано-Франківськ https://orcid.org/0000-0002-3213-5968
  • Olha Kuzyshyn ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника", Івано-Франківськ https://orcid.org/0000-0002-6737-6577
  • Lilia Baziuk ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника", Івано-Франківськ https://orcid.org/0000-0001-5690-8606
Ключові слова: інформаційно-комунікативні технології, технологія доповненої реальності, мобільне навчання, мобільний додаток, 3D-візуалізація

Анотація

Доповнена реальність  дає можливість максимально візуалізувати об’єкт (атоми та молекули, їх взаємодії, схеми приладів, технологічних процесів тощо), тобто перевести 2D зображення у 3D, а також «оживити» його. Метою роботи є створення мобільного додатку для відтворення навчального матеріалу з природничих дисциплін з використання технології Augmented Reality. Основним завданням є підбір та створення 3D-навчального демонстраційного матеріалу та відеоматеріалів практичних робіт і лабораторних дослідів, відповідно до чинних програм з фізики, хімії, біології для закладів загальної середньої освіти, які можна використати вчителям та учням для ефективної підготовки до їх проведення. Для максимальної візуалізації навчального матеріалу було поєднано два методи реалізації доповненої реальності. Перший – використання зображень у 3D форматі, що дозволило «оживити» 2D-зображення підручників, перетворивши їх в 3D, з можливістю анімації; другий – відтворення розроблених відеоматеріалів на мобільних пристроях шляхом їх «прив’язування» до  індивідуальних маркерів для кожної практичної чи лабораторної роботи.

Мобільний додаток для відтворення відеоматеріалів практичних робіт та лабораторних дослідів з природничих дисциплін дає можливість за допомогою мобільного пристрою учню познайомитися з правилами техніки безпеки перед виконанням роботи, приладами або реактивами, які необхідні для її виконання, та ходом  роботи у формі відеоматеріалів. Для «маркерів» мобільного додатку були обрані рисунки фрагментів практичної роботи чи лабораторного досліду, створені на основі платформи «Vuforia», які програмно реалізовані, як об’єкти доповненої реальності, за допомогою багатоплатформового інструменту для розробки дво- та тривимірних додатків «Unity 3D». Використання об’єктів доповненої реальності підвищить рівень засвоєння інформації за рахунок інтерактивності її представлення у форматі 3D, дасть можливість сучасному вчителю швидко та доступно пояснити великий об’єм теоретичного матеріалу, підвищити наочність навчального матеріалу, а учням ефективно його засвоїти, сприятиме розвитку критичного мислення, підвищить мотивацію до навчання та дасть можливість сформувати певні вміння та навички під час виконання експерименту.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Lilia Midak, ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника", Івано-Франківськ

Кандидат хімічних наук, доцент, доцент кафедри хімії середовища та хімічної освіти

Olha Kuzyshyn, ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника", Івано-Франківськ

Кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри хімії середовища та хімічної освіти

Lilia Baziuk, ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника", Івано-Франківськ

Кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри хімії середовища та хімічної освіти

Посилання

BBC News (2017). What is Augmented Reality? February 28, 2017. http://www.bbc.com (in Ukrainian).

Chien, Chien-Huan, Chen, Chien-Hsu & Jeng, Chien Tay-Sheng (2010). An interactive augmented reality system for learning anatomy structure. Proceedings of the International MultiConference of Engineers and Computer Scientists, Vol. I, Hong Kong, http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.302.6410&rep=rep1&type=pdf

FitzGerald, E. (2012). Using augmented reality for mobile learning: opportunities and challenges. Workshop Proceedings: Mobile Augmented Reality for Education. Helsinki, Finland, 2-5.

Kaufmann, H., & Schmalstieg, D. (2003). Mathematics And Geometry Education With Collaborative Augmented Reality. Computers & Graphics, Vol.27, 339-345.

Kravets, I.V., Midak, L.Ya., & Kuzyshyn, О.V. (2017). Augmented Reality as a tool for increasing effectiveness of studying the chemical sciences. Nationwide Ukrainians cientific and practical conference with international participation «Modern information technologies and innovative methods of education: experience, trends, prospective». Ternopil: Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University, 151-154 (in Ukrainian).

Matviyenko, Yu.S. (2015). Implementation of the technology of Augmented Reality into the educational process. Inzhenerni ta osvitni texnologiyi, 3, 157-159 (in Ukrainian).

Midak, L.Yа. (2018). Using of mobile education technologies at chemistry classes in general secondary education institutions. Information technology in education and science. Melitopol: Odnoroh T.V., Vol. 10, 184-187. (in Ukrainian).

Midak, L.Yа., Kuzyshyn, O.V., Lutsyshyn, V.M., & Pakhomov, Y.D. (2017). Mobile Education and Augmented Reality technologies designed for chemistry study in general schools. Scientific Development and Achievements. St. Andrews, Scotland, UK: Holdenblat M.A., NGO «European Scientific Platform», 54-57.

Midak, L.Yа., Pakhomov, Y.D., & Lutsyshyn, V.M. (2017). Technologies of mobile training in practical classes on chemistry in a general education school. Nationwide Ukrainians scientific and practical conference with international participation «Modern information technologies and innovative methods of education: experience, trends, prospective». Ternopil: Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University, 211-214 (in Ukrainian).

Núñez, M., Quirós, R., Núñez, I., Carda, J.B., & Camahort, E. (2008). Collaborative Augmented Reality for Inorganic Chemistry Education. IASME International Conference on engineering education. Heraklion, Greece, 271-277. http://www.wseas.us/e-library/conferences/2008/crete/education/education43.pdf

Plyevako, K.P. (2015). Ways of practically implementing the concept of BYOD in general educational institutions. Information Technology-2015, 54-57. http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/10079/1/K_Plyevako_2015_05_25_konf_IS.pdf (in Ukrainian).

Shabelyuk, O. V. (2014). The using of the technology of Augmented Reality in the distance education process. Visnyk Kyyivs`kogo nacional`nogo universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Seriya : Fizyko-matematychni nauky, 2, 215-218 (in Ukrainian).

Tarng, Wernhuar & Ou, Kuo-Liang (2012). Study of Campus Butterfly Ecology Learning System Based on Augmented Reality and Mobile Learning. IEEE Seventh International Conference on Wireless, Mobile and Ubiquitous Technology in Education. Washington, DC, USA: IEEE Computer Society, 62-66.


Переглядів анотації: 435
Завантажень PDF: 230
Опубліковано
2019-09-24
Як цитувати
Midak, L., Kuzyshyn, O., & Baziuk, L. (2019). ОСОБЛИВОСТІ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ ЗА ТЕХНОЛОГІЄЮ ДОПОВНЕНОЇ РЕАЛЬНОСТІ ПРИ ВИВЧЕННІ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, 192-201. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s18
Розділ
Спецвипуск «Нові педагогічні підходи в STEAM освіті»