ОСНОВНІ КОМПОНЕНТИ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ ВИКОРИСТАННЯ ХМАРО ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s33Ключові слова:
методична система, використання, хмаро орієнтоване навчальне середовище, майбутні фахівці з інформаційних технологій, підготовкаАнотація
У статті проведено аналіз стану готовності викладачів ЗВО використовувати хмаро орієнтоване навчальне середовище у підготовці майбутніх фахівців з інформаційних технологій, який показав, що 59% серед опитаних викладачів мають уявлення про хмарні технології й сервіси; 34 % – під час викладання свого предмету використовують хмаро орієнтовані засоби навчання; 16% викладачів використовують у професійно-педагогічній діяльності хмаро орієнтоване навчальне середовище; 100% респондентів згодились використовувати в освітньому процесі спроектоване хмаро орієнтоване навчальне середовище за авторською методичною системою. Досліджено, чи є спроектоване хмаро орієнтоване навчальне середовище підготовки майбутніх фахівців з інформаційних технологій ефективним за виокремленими критеріями та показниками. Описано основні компоненти методичної системи використання хмаро орієнтованого навчального середовища (ХОНС) підготовки майбутніх фахівців з інформаційних технологій (мету та зміст, методи, форми і засоби використання ХОНС в освітньому процесі закладу вищої освіти). Встановлено, що при побудові методичної системи використання хмаро орієнтованого навчального середовища підготовки майбутніх фахівців з інформаційних технологій варто: здійснювати добір хмаро орієнтованої системи підтримки навчання як складника ХОНС для використання у навчальному процесі майбутніх фахівців з інформаційних технологій, а також хмаро орієнтованих засобів навчання, що є доцільними для застосування у процесі навчання майбутніх фахівців з інформаційних технологій; удосконалити зміст дисциплін, що безпосередньо пов’язані з програмуванням для використання хмаро орієнтованої системи підтримки навчання та хмаро орієнтованих засобів навчання під час вивчення різних тем дисциплін такого напрямку; розробити факультатив "Хмарні технології в освіті", та впровадити його для ознайомлення з особливостями використання хмарних технологій в освітньому процесі майбутніх фахівців з інформаційних технологій, а також проводити тренінги для викладачів та вчителів з метою ознайомлення з особливостями використання хмарних технологій в освітньому процесі закладів освіти.
Завантаження
Посилання
Bykov, V. Yu., & Zhuk, Yu. O. (2003). Theoretical and Methodological Principles of Modeling the Educational Environment of Modern Pedagogical Systems. Problemy ta perspektyvy formuvannia natsionalnoi humanitarno-tekhnichnoi elity: zb. Nauk, № 1 (5), 64-76. (in Ukrainian)
Vakaliuk, T.A. (2018). Selection of mass open online courses for use in the preparation of bachelors of computer science. Naukovyi visnyk Melitopolskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohika. Melitopol, 3 (20), 128-133 (in Ukrainian)
Vakaliuk, T.A. (2018) Designing a cloud-based learning environment for the preparation of bachelors of computer science: theoretical and methodological foundations: Monograph. Zhytomyr; vyd-vo FOP "O.O.Yevenok", 388 p. (in Ukrainian)
Vakaliuk, T.A., & Antoniuk, D.S. (2019). Cloud technology in education. Training manual for course attendees. Zhytomyr: vyd-vo FOP "O.O.Yevenok", 128p. (in Ukrainian)
Hlazunova, O. H., & Yakobchuk, O. V. (2014). Design of the architecture of the cloud-oriented informational and educational environment for the training of future IT specialists [Online]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 6 (44), 141-156. March 14, 2015
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1133/875(in Ukrainian)
Kontsedailo, V.V., & Vakaliuk, T.A. (2018). Instructional and methodical materials for practical lessons from the course "Professional practice of software engineering". Zhytomyr: vyd-vo FOP "O.O.Yevenok", 60 p. (in Ukrainian)
Lytvynova, S. H. (2016). Theoretical and methodical bases of designing of cloud-oriented educational environment of a comprehensive educational institution: diss. doctor ped. Sciences: 13.00.10. Institute of Information Technologies and Training of NAPN of Ukraine, 602 p. (in Ukrainian)
Morze, N. V., & Kuzminska, O. H. (2011). Pedagogical aspects of using cloud computing. Informatsiini tekhnolohii v osviti, 9, 20-29. (in Ukrainian)
National Strategy for the Development of Education in Ukraine for 2012-2021 (2014). January 10, 2014.
http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/344/2013#n10. (in Ukrainian)
Shyshkina, M. P., & Popel, M. V. (2013). The cloud-oriented educational environment of an educational institution: the current state and prospects of research development [Online]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 5 (37), 66-80. January 10, 2014.
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/903/676. (in Ukrainian)
Vakaliuk, T. A. (2019). Theoretical and methodical principles of the cloud-based learning environment design and use in the training of bachelors in computer science: diss. doctor ped. Sciences: 13.00.10. Institute of Information Technologies and Training of NAPN of Ukraine. 614 p. (in Ukrainian)