РЕАЛІЗАЦІЯ P2P МОДЕЛІ ЦИФРОВОГО НАВЧАННЯ В LMS MOODLE

Автор(и)

  • Микола Анатолійович Семенов Луганський національний університет імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0003-4989-8109

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2025.1911

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технологій, peer-to-peer, цифровий курс, динамічний цифровий курс, цифрове навчання, онлайн навчання, LMS Moodle

Анотація

У статті розглянуто можливості організації взаємодії типу «peer-to-peer» (P2P) в умовах цифрового навчання як одного з ефективних підходів до підвищення якості освітнього процесу. Показано, що для реалізації ефективної моделі P2P-навчання необхідно проаналізувати сучасний стан розвитку таких форм взаємодії, врахувати потенціал фасилітації, проєктної та командної роботи, а також встановити зв’язок між P2P-взаємодією та теоретичними засадами конструктивізму і конективізму. Розглянуто як синхронні, так і асинхронні моделі організації освітнього процесу в межах P2P-підходу. На основі проведеного аналізу побудовано концептуальну функціональну модель цифрового P2P-навчання, яка включає нову роль — «Наставник» (старший студент). Уточнено функціональні можливості цієї ролі та її реалізацію в системі управління навчанням LMS Moodle. У межах дослідження запропоновано новий підхід до створення цифрового курсу, в якому елементи навчального контенту додаються динамічно, відповідно до контексту та потреб студентів. Описано організацію діяльності студентів у процесі P2P-навчання, а також використання різних інструментів LMS Moodle для підтримки ефективної взаємодії. Наведено рекомендації щодо налаштування у LMS Moodle ролі “Наставник” та особливостей його функціонування. Проаналізовано можливості компонентів LMS Moodle для організації P2P взаємодії. Розроблено методики для реалізації в LMS Moodle трьох функціональних P2P активностей: віртуальна група, онлайн-форум, соціальна навчальна мережа. Для побудови та розвитку моделі використано об’єктно-орієнтований підхід і діаграми UML, що дозволило формалізувати основні компоненти та процеси моделі. Формальний опис P2P-моделі створює підґрунтя для подальших досліджень, зокрема щодо автоматичного вибору навчальних активностей у цифровому курсі та можливостей застосування штучного інтелекту для підтримки функцій «Наставника».

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Boud, David. (2014). Peer Learning in Higher Education. Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315042565

Andrews, M., & Manning, N. (2016). How to make peer-to-pear support and learning effective in the public sector? Effective Institutions Platform, 1-32.

Dickinson, P. (2017). The «P2P» Educational Model Providing Innovative Learning by Linking Technology, Business and Research. Universal Journal of Educational Research, 5(10), 1748-1758. https://doi.org/10.13189/ujer.2017.051012

Ahn, J., Weng, C., & Butler, B. (2013). The Dynamics of Open, Peer-to-Peer Learning: What Factors Influence Participation in the P2P University? У 2013 46th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS). IEEE. https://doi.org/10.1109/hicss.2013.515

Ansari, J. A. N., & Khan, N. A. (2020). Exploring the role of social media in collaborative learning the new domain of learning. Smart Learning Environments, 7(1). https://doi.org/10.1186/s40561-020-00118-7

Cheng, B., Wang, M., Yang, S. J. H., Kinshuk & Peng, J. (2011). Acceptance of competency-based workplace e-learning systems: Effects of individual and peer learning support. Computers & Education, 57(1), 1317–1333. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2011.01.018

Chandra, S., & Palvia, S. (2021). Online education next wave: peer to peer learning. Journal of Information Technology Case and Application Research, 1-16. https://doi.org/10.1080/15228053.2021.1980848

Marshytska, V. (2021). Communication between teacher and student as a component of a successful distance learning process In Professional development of specialists in the context of society digitalization: Current trends: Zhytomyr (pp. 237-242). Zhytomyr Ivan Franko State University. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/724953/ (in Ukrainian)

Araya, D., & Peters, M. (2010). Peer-to-Peer Networks and Collaborative Learning. E-Learning and Digital Media, 7(4), 326-327. https://doi.org/10.2304/elea.2010.7.4.326

Tenenbaum, H., Winstone, N., Leman, P., & Avery, R. (2020). How effective is peer interaction in facilitating learning? A meta-analysis. Journal of Educational Psychology, 112(7), 1303-1319. https://doi.org/10.1037/edu0000436

Knight, J., & Brame, C. (2018). Peer Instruction. CBE – Life Sciences Education, 17(2), 1-4. https://doi.org/10.1187/cbe.18-02-0025

Lin, P., Zhou, Q., Ma, J., Wang, X., & Wu, J. (2025). Peer tutoring in higher education: power from pedagogical training. Humanities and Social Sciences Communications, 12(1). https://doi.org/10.1057/s41599-025-04860-6

Stigmar, M. (2016). Peer-to-peer Teaching in Higher Education: A Critical Literature Review. Mentoring & Tutoring: Partnership in Learning, 24(2), 124-136. https://doi.org/10.1080/13611267.2016.1178963

Zhang, Z., & Bayley, J. (2019). Peer learning for university students’ learning enrichment: Perspectives of undergraduate students. Journal of Peer Learning, 12(1), 5. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1219654.pdf

Roles API | Moodle Developer Resources. (d. b.). Welcome to the Moodle Developer Resource site. Moodle Developer Resources. https://moodledev.io/docs/5.1/apis/subsystems/roles

Downloads


Переглядів анотації: 0

Опубліковано

2025-11-28

Як цитувати

Семенов, М. А. (2025). РЕАЛІЗАЦІЯ P2P МОДЕЛІ ЦИФРОВОГО НАВЧАННЯ В LMS MOODLE. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (19), 165–176. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2025.1911

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають