ЯК НАВЧАТИ ЛІТЕРАТУРНІЙ КРИТИЦІ ЗА ДОПОМОГОЮ МЕРЕЖЕВИХ ІКТ?
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2024.172Ключові слова:
мережеві ІКТ, літературна критика, навчальне середовищеАнотація
Стаття розглядає досвід використання мережевих ІКТ під час вивчення літературної критики в Інституті філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка та Інституті філології Київського університету імені Бориса Грінченка. Стратегія застосування ІКТ у навчальному процесі дисципліни була розроблена відповідно до потреб програм курсів «Критик у сучасному літературному процесі» Н.І.Бернадської (Навчально-науковий інститут філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка) та «Жанри літературної критики» С.В. Жигун (Факультет української філології, культури і мистецтва Київського столичного університету імені Бориса Грінченка). Мета статті – оцінити ефективність використання засобів мережевих (web-based) ІКТ під час вивчення дисципліни «Літературна критика».
Результати. На підставі опису та аналізу можливостей застосовування таких зразків мережевих ІКТ, як хмари тегів, карти пам’яті, інтерактивної дошки Padlet, гугл-форм, соціальних мереж та блогів у форматі розсилки, зроблено висновок, що застосування цих застосунків і платформ під час вивчення літературної критики сприяє формуванню навичок аналізу літературно-критичних текстів; структурування аналізованої проблеми та створюваного тексту; моніторингу аудиторії та апробації і промоції текстів. Представлена стратегія використання ІКТ у викладання літературної критики направлена на формування зручного навчального середовища, здатного трансформуватися у професійне. Вивчення нових форматів, що виникли і побутують у мережі, допомагає студентам глибше зрозуміти сучасний літературно-критичний процес та почати формувати власну репутацію як фахівця. Оцінка цієї стратегії як позитивної спирається на зростання залученості студентів у навчальний процес; покращення якості підготовки до занять завдяки доступності матеріалів у групі; урізноманітнення прийомів у критичних текстах студентів порівняно із попередніми роками. З негативних наслідків застосування цієї стратегії варто звернути увагу на пасивність інтровертованих студентів під час виконання завдань, що потребували взаємодії зі сторонніми людьми. Проте це не становить перешкоди для подальшого застосування цієї стратегії у викладанні літературної критики.
Завантаження
Посилання
Prasad, C.V., Lalitha, P., & Srikar, P.V.N. (2015). Barriers to the Use of information and communication technology (ICT) in secondary schools: Teacher’s perspective, Journal of Management Research. 7(2), 190-208.
Livingston, S., & Huddon, L. (2009). EU Kids Online, Zeitschrift für Psychologie, 217 (4), 236-239.
Prosser, M., Trigwell, K., & Taylor, P. (1994). A phenomenographic study of academics' conceptions of science learning and teaching. Learn. Instr., 4(3), 217-231.
Ojaste, A. (2014). A Monitoring Study on Students' Attitudes Toward E-learning in Teaching Handicrafts, The Changing Face of Music and Art Education, 6(2), 103-116.
Tomczyk, Ł. (2021). Research trends in media pedagogy: Between the paradigm of risk and the paradigm of opportunity, International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education (IJCRSEE), 9(3), 399-406.
Wang, B.T., Teng, C.W., & Chen, H.T. (2015). Using iPad to facilitate English vocabulary learning, International Journal of Information and Education Technology, 5(2), 100-104.
Alakrash, H.M. & Razak, N.A. (2019). Motivation towards the Application of ICT in English Language Learning among Arab EFL Students, Journal of Advanced Research in Dynamical & Control Systems. 11, 1197-1203.
Anderson, T., & Dron, J. (2011). Three generations of distance education pedagogy, The International Review of Research in Open and Distance Learning. 12(3), 80-97.
Selwyn N. (2017). Web 2.0 applications as alternative environments for informal learning – a critical review. October 30, 2024. https://pdfs.semanticscholar.org/aacc/db627b1f802bbf7501f0091dd79a172daf82.pdf
Selwyn, N. (2009). Faceworking: Exploring students’ education-related use of Facebook, Learning, Media and Technology, 34, 157-174.
Bugeja, M. (2022). Facing the Facebook. August 05, 2022. https://www.researchgate.net/publication/284773009_Facing_the_facebook.
Manca, S.& Ranieri, M. (2013). Is it a tool suitable for learning? A critical review of the literature on Facebook as a technology-enhanced learning environment, Journal of Computer Assisted Learning, 29, 487-504.
Kucheruk, O., Karaman, S., Karaman O., Vinnikova N. (2019). Using ICT tools for forming professional competences of future teachers of the ukrainian language and literature, Information Technologies and Learning Tools, 71(3), 196-214.
Mehrpouyan, A. (2023). Enhancing online English language and literature classrooms: effective and practical teaching strategies, Education and Information Technologies, 28, 4127-4141.
What will be the top 10 skills in 2025? (2024). World Economic Forum. October 30, 2024.
Hannett, A. (2018). The Creativity Curve. How to create the right idea at the right time. Kyiv: KM-Buks.
Li, H. (2023). How does criticism civilize: the possibility and limitation of literature criticism in university education, Inter-Asia Cultural Studies, 24 (1), 88-100.
Siemens, G. (2024). Connectivism: A learning Theory for the Digital Age, International Journal of Instructional Technology and Distance Learning. October 30, 2024. https://jotamac.typepad.com/jotamacs_weblog/files/Connectivism.pdf
Rosenberg, J., & Egbert, N. (2011). Online impression management: Personality traits and concerns for secondary goals as predictors of self-presentation tactics on Facebook, Journal of Computer-Mediated Communication, 17(1), 1-18.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Бернадська Н. І., Жигун С. В.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.