ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ У РОЛІ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2023.158

Ключові слова:

штучний інтелект (ШІ), вчитель початкової школи, трудові функції вчителя, цифрові інструменти штучного інтелекту

Анотація

Штучний інтелект є однією з найбільш прогресивних технологій сьогодення, яка стрімко поширюється у всі сфери людської діяльності, включаючи освіту. У 2023 році чат GPT зайняв четверте місце у рейтингу Top 100 Tools for Learning, що свідчить про потужний потенціал  інструментів штучного інтелекту для розвитку інноваційних процесів в освіті . Відповідно, педагогічні працівники мають розуміти, що таке штучний інтелект, його особливості та шляхи  його використання для заміни рутинної діяльності як вчителя так і учнів  при навчанні та викладанні. . Автори провели опитування вчителів початкових класів щодо розуміння ними цього поняття,  шляхів його використання як їх асистента, переваг та недоліків штучного інтелекту та перспективи його розвитку та застосування у всіх галузях людської діяльності. Було визначено рівень володіння респондентів знаннями та вміннями щодо штучного інтелекту та його можливостей. Проаналізовано професійний стандарт вчителя початкових класів та види діяльності, через які реалізуються трудові функції вчителя, та для яких доцільно  використовувати  інструменти  штучного інтелекту. Досліджено на розвиток яких компетентностей вчителя початкових класів може позитивно вплинути використання штучного інтелекту в професійній діяльності. Авторами описано цифрові інструменти  штучного інтелекту, які будуть корисними вчителям початкової школи, та класифіковано їх відповідно до видів їх педагогічної діяльності. Визначено сфери діяльності, в яких штучний інтелект може виступати в ролі асистента вчителя, а також сфери, що наразі знаходяться поза можливостями штучного інтелекту. Зроблено висновки, що вчителів початкової школи необхідно навчати використовувати штучний інтелект у професійній діяльності та для передачі знань про штучний інтелект учням та шляхи навчання учнів особливостям штучного інтелекту, методику його застосування для навчання учнів та для власного професійного розвитку.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

EDUCAUSE Horizon Report (2023). https://library.educause.edu/-/media/files/library/2023/4/2023hrteachinglearning.pdf

Top 100 Tools for Learning 2023 (2023). https://toptools4learning.com/

Halpern, N. (1984). Artificial Intelligence and the Education of the Learning Disabled. Journal of Learning Disabilities, 17(2), 118-120. https://doi.org/10.1177/002221948401700213

Barnard, Y.F. & Sandberg, J.A.C. (1988). Applying artificial intelligence insights in a CAI program for “open sentence” mathematical problems in primary schools. Instr Sci 17, 263–276. https://doi.org/10.1007/BF00048345

Pareto, L. A (2014). Teachable Agent Game Engaging Primary School Children to Learn Arithmetic Concepts and Reasoning. Int J Artif Intell Educ 24, 251–283 https://doi.org/10.1007/s40593-014-0018-8

Humble, S. (Ed.). (2017). Creating the Coding Generation in Primary Schools: A Practical Guide for Cross-Curricular Teaching (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315545813

YanFi, Yogi Udjaja & Azani Cempaka Sari (2017). A Gamification Interactive Typing for Primary School Visually Impaired Children in Indonesia. Procedia Computer Science. Volume, 116, p. 638-644, ISSN 1877-0509. https://doi.org/10.1016/j.procs.2017.10.032

Fadhil, A. & Villafiorita, A. (2017). An Adaptive Learning with Gamification & Conversational UIs: The Rise of CiboPoliBot. In Adjunct Publication of the 25th Conference on User Modeling, Adaptation and Personalization (UMAP '17). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 408–412. https://doi.org/10.1145/3099023.3099112

Jauhiainen, JS & Guerra, AG. (2023). Generative AI and ChatGPT in School Children’s Education: Evidence from a School Lesson. Sustainability, 15(18):14025. https://doi.org/10.3390/su151814025

Lhafra, F.Z. & Abdoun, O. (2023). Integration of evolutionary algorithm in an agent-oriented approach for an adaptive e-learning. International Journal of Electrical and Computer Engineering, 13 (2), pp. 1964-1978. doi: 10.11591/ijece.v13i2.pp1964-1978

Krumsvik, R. J. (2023) Adaptive learning tools and artificial intelligence in schools – some trends. Nordic Journal of Digital Literacy. Vol.18, Iss.1, https://doi.org/10.18261/njdl.18.1.1

Taurah, S.P., Bhoyedhur, J. & Sungkur, R.K. (2020). Emotion-Based Adaptive Learning Systems. In: Boumerdassi, S., Renault, É., Mühlethaler, P. (eds) Machine Learning for Networking. MLN 2019. Lecture Notes in Computer Science, vol 12081. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-45778-5_18

Mehdipour F., Pashna M. & Mahanti A. (2018). A 3-Tier Solution for Facilitating STEM Education in Primary Schools, 2018 International Conference on Learning and Teaching in Computing and Engineering (LaTICE), Auckland, New Zealand, pp. 1-5, doi: 10.1109/LaTICE.2018.00-15.

Lihui Sun, Linlin Hu & Danhua Zhou (2022). The bidirectional predictions between primary school students’ STEM and language academic achievements and computational thinking: The moderating role of gender. Thinking Skills and Creativity, Volume 44, 2022, 101043, ISSN 1871-1871, https://doi.org/10.1016/j.tsc.2022.101043

Xing Li, Hui Xiang, Xiaochun Zhou & Huang Jing. (2023). An empirical study on designing STEM + AI teaching to cultivate primary school students ' computational thinking perspective. In Proceedings of the 2023 8th International Conference on Distance Education and Learning (ICDEL '23). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 1–7. https://doi.org/10.1145/3606094.3606130

Fissore C., Floris F., Marchisio M. & Sacchet M. (2022). Didactic activities on artificial intelligence: the perspective of stem teachers. Proceedings of the 19th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in the Digital Age, CELDA 2022, pp. 11-18. https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85147507436&partnerID=40&md5=ccc6191d533e5f8bc1d1e9c2c63d28bc

Shi, Y. & Rao, L. (2022). Construction of STEAM Graded Teaching System Using Backpropagation Neural Network Model under Ability Orientation. Scientific Programming, vol. 2022, Article ID 7792943, 9 p. https://doi.org/10.1155/2022/7792943

Hashem, R., Ali, N., El Zein, F., Fidalgo, P., & Abu Khurma, O. (2024). AI to the rescue: Exploring the potential of ChatGPT as a teacher ally for workload relief and burnout prevention. Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 19, 023. https://doi.org/10.58459/rptel.2024.19023

Valtolina, S. & Matamoros, R.A. (2023). EUD Strategy in the Education Field for Supporting Teachers in Creating Digital Courses. In: Spano, L.D., Schmidt, A., Santoro, C., Stumpf, S. (eds) End-User Development. IS-EUD 2023. Lecture Notes in Computer Science, vol 13917. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-34433-6_17

Lopez-Carreño, J., Calvo-Lavado, C., Azpilcueta-Vasquez, M. & Zárate-Pérez E. (2022). Artificial-Intelligence-Based School Assistant for Detecting the Behavior of University Students, 2022 IEEE 2nd International Conference on Advanced Learning Technologies on Education & Research (ICALTER), Lima, Peru, pp. 1-4, doi: 10.1109/ICALTER57193.2022.9964801.

Chen, P., Lu, Y., Liu, J., & Xu, Q. (2021). An Intelligent Assistant for Problem Behavior Management. Proceedings of the AAAI Conference on Artificial Intelligence, 35(18), 16007-16010. https://doi.org/10.1609/aaai.v35i18.17995

Prothero. A. (2023). What Educators Know About Artificial Intelligence, in 3 Charts. EducationWeek.

https://www.edweek.org/technology/what-educators-know-about-artificial-intelligence-in-3-charts/2023/07

Recommendation of the Council on Artificial Intelligence (2019). https://legalinstruments.oecd.org/en/instruments/OECD-LEGAL-0449

Desai, R. (2017). Artificial intelligence (AI). http://drrajivdesaimd.com/2017/03/23/artificial-intelligence-ai/

Qureshi, M. A. (2023). Cognitive Science, Robotics and Natural Interfaces. https://www.linkedin.com/pulse/cognitive-science-robotics-natural-interfaces-muhammad-azeem-qureshi/

Holmes, W. Persson, J., Chounta, I., Wasson, B. & Dimitrova, V. (2022). Artificial intelligence and education. A critical view through the lens of human rights, democracy and the rule of law. Council of Europe Publishing. ISBN 978-92-871-9236-3. https://rm.coe.int/artificial-intelligence-and-education-a-critical-view-through-the-lens/1680a886bd

Duggal N. (2023). Advantages and Disadvantages of Artificial Intelligence. https://www.simplilearn.com/advantages-and-disadvantages-of-artificial-intelligence-article

AI Guidance for Schools Toolkit (2023). https://www.teachai.org/toolkit

Explanatory dictionary of the Ukrainian language (2023). https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%B0%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82

Order of the Ministry of Economic Development, Trade and Agriculture (2020). On Approval of the Professional Standard for the Professions of Primary School Teacher, Teacher of General Secondary Education Institution, Teacher of Primary Education Institution, Teacher of Primary Education (with a Junior Specialist Diploma). https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v2736915-20#Text

Downloads


Переглядів анотації: 632

Опубліковано

2023-11-30

Як цитувати

Морзе, Н. В., Варченко-Троценко, Л. О., Терлецька, Т. С., & Смирнова-Трибульська, Є. М. (2023). ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ У РОЛІ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (15), 97–115. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2023.158

Номер

Розділ

Статті