ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МАЙБУТНІХ ІТ-ФАХІВЦІВ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019.7.9Ключові слова:
інформаційно-комунікаційні технології, компетентісний підхід, конкурентоспроможність, конкурентоспроможність ІТ-фахівців, моделювання освітнього просторуАнотація
В статті здійснюється спроба узагальнення ключових підходів до формування конкурентоспроможності майбутніх ІТ-фахівців засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Теоретичні аспекти конкурентоспроможності фахівця представлені у вигляді аналізу загальних проблем конкуренції та конкурентоспроможності. Пропонується визначення поняття «конкурентоспроможність фахівця», уточнюється розуміння конкурентоспроможності стосовно фахівця у галузі ІТ. Досліджуються умови створення конкурентного освітнього середовища, що забезпечить розвиток конкурентної активності між учасниками освітнього процесу; створення професійно-мотиваційного середовища для активізації процесу професійного зростання майбутнього фахівця; застосування в процесі навчання інноваційних педагогічних технологій; підвищення рівня професійності викладачів і конкурентоспроможності самого закладу освіти. Здійснюється огляд найбільш ефективних педагогічних методів, спрямованих на підвищення конкурентоспроможності ІТ-фахівців і обґрунтовується необхідність застосування в освітньому процесі інформаційно-комунікаційних технологій. Звертається увага на те, що навчання майбутніх ІТ-фахівців неможливо без створення специфічних педагогічних умов, що забезпечують процес формування конкурентоспроможності майбутнього фахівця. В першу чергу йдеться про створення конкурентного освітнього середовища, що забезпечить розвиток конкурентної активності між учасниками освітнього процесу; створення професійно-мотиваційного середовища для активізації процесу професійного зростання майбутнього фахівця; застосування в процесі навчання інноваційних педагогічних технологій; підвищення рівня професійності викладачів і конкурентоспроможності самого закладу освіти. Описані в роботі методи із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій, спрямовані на формування фахових компетентностей, комунікативних здібностей фахівця, таких як вміння взаємодіяти з оточенням, працювати в колективі, нести відповідальність перед колективом, що є необхідною складовою конкурентоспроможності фахівця в галузі ІТ.
Завантаження
Посилання
Andriyako, Yu. (2010). Competitiveness of a graduate of a higher education institution as an organizational-pedagogical problem. Vector of the TSU Science, 1 (1), 34-36 (in Russian)
Bartholomew, T. & Movchan, I. (2012) Informational educational environment as a basis for increasing the competitiveness of university graduates. Development of innovative mechanisms for increasing the competitiveness of graduates of the IT-specialties of the university in the conditions of a mono-industrial city: Sat. scientific Art. Magnitogorsk, 100-105 (in Russian)
Gerland, T., Kulalaeva, N., Pashchenko, T., Romanova, G., & Romanov, L. (2016) Webquest in Vocational Training: Guidelines; for the total. edited by T.M. Herlands. K .: IPTO NAPS of Ukraine, 141p. (in Ukrainian)
Law of Ukraine dated 01.07.2014 No. 1556-VII “On Higher Education” (2014). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (in Ukrainian)
Zubik, L. (2016) Formation of professional competencies of future bachelors in information technology in the process of studying professional disciplines: diss. Cand. ped. of sciences. Exactly, 342 p. (in Ukrainian)
Kara, A. & Kuznetsova, E. (2011). The pyramid of labor force competitiveness: levels of construction and their logical relationship. Problems of Modern Economics, 1(37) (in Russian)
Kara, A. (2012). Assessment of the competitiveness of specialists in the regional labor market: theory, methodology, practice: Author's abstract. diss. Doc. econom. of sciences. Moscow, 2012. 44 p. (in Russian)
Kibanov, A. (2009). Labor economics and sociology. M.: Infra-M, 584 p. (in Russian)
Kurzaeva, L.(2012). Structural-functional model of development of competitiveness of the future IT-specialist in the process of vocational training in the university: organizational-managerial aspect. Modern problems of science and education, 6
http: //www.scence-education.ru/article/view? Id = 7424 (accessed 19.10.2019). (in Russian)
Lepe, L. (2005). A coherent system of information technology training as a component of advanced education. Information technologies in ITO-2005 education: materials of congress conf.
http: // іt о.edu.ru / 2005 / M оsc оw / І / 1 / І-1–5036.htm (in Russian)
Slavova, L. (2014). Competitiveness of a Young Specialist in Modern Realities
http: //rusnauka.cоm (in Russian)
Khazova, S. (2008). Competitiveness of specialists and professionalism: juxtaposition of phenomena
http: //www.fan-nauka.nar од.ru / 2008-1.html (in Russian)
Computer Curricula 2001 (2001). Associaion fоr Ccomputing Machines and Computer Societe оf IEEE.
Computer Curricula 2005 (2005). Associations оn fоr Computing Machines and Computer Societe оf IEEE.