ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МАЙБУТНІХ ІТ-ФАХІВЦІВ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Olena Skorniakova Одеський технічний коледж Одеської національної академії харчових технологій http://orcid.org/0000-0002-2136-7747

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019.7.9

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології, компетентісний підхід, конкурентоспроможність, конкурентоспроможність ІТ-фахівців, моделювання освітнього простору

Анотація

В статті здійснюється спроба узагальнення ключових підходів до формування конкурентоспроможності майбутніх ІТ-фахівців засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Теоретичні аспекти конкурентоспроможності фахівця представлені у вигляді аналізу загальних проблем конкуренції та конкурентоспроможності. Пропонується визначення поняття «конкурентоспроможність фахівця», уточнюється розуміння конкурентоспроможності стосовно фахівця у галузі ІТ. Досліджуються умови створення конкурентного освітнього середовища, що забезпечить розвиток конкурентної активності між учасниками освітнього процесу; створення професійно-мотиваційного середовища для активізації процесу професійного зростання майбутнього фахівця; застосування в процесі навчання інноваційних педагогічних технологій; підвищення рівня професійності викладачів і конкурентоспроможності самого закладу освіти. Здійснюється огляд найбільш ефективних педагогічних методів, спрямованих на підвищення конкурентоспроможності ІТ-фахівців і обґрунтовується необхідність застосування в освітньому процесі інформаційно-комунікаційних технологій. Звертається увага на те, що навчання майбутніх ІТ-фахівців неможливо без створення специфічних педагогічних умов, що забезпечують процес формування конкурентоспроможності майбутнього фахівця. В першу чергу йдеться про створення конкурентного освітнього середовища, що забезпечить розвиток конкурентної активності між учасниками освітнього процесу; створення професійно-мотиваційного середовища для активізації процесу професійного зростання майбутнього фахівця; застосування в процесі навчання інноваційних педагогічних технологій; підвищення рівня професійності викладачів і конкурентоспроможності самого закладу освіти. Описані в роботі методи із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій, спрямовані на формування фахових компетентностей, комунікативних здібностей фахівця, таких як вміння взаємодіяти з оточенням, працювати в колективі, нести відповідальність перед колективом, що є необхідною складовою конкурентоспроможності фахівця в галузі ІТ.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Olena Skorniakova, Одеський технічний коледж Одеської національної академії харчових технологій

викладач викладач вищої категорії циклової комісії комп’ютерних технологій і програмної інженерії

Посилання

Andriyako, Yu. (2010). Competitiveness of a graduate of a higher education institution as an organizational-pedagogical problem. Vector of the TSU Science, 1 (1), 34-36 (in Russian)

Bartholomew, T. & Movchan, I. (2012) Informational educational environment as a basis for increasing the competitiveness of university graduates. Development of innovative mechanisms for increasing the competitiveness of graduates of the IT-specialties of the university in the conditions of a mono-industrial city: Sat. scientific Art. Magnitogorsk, 100-105 (in Russian)

Gerland, T., Kulalaeva, N., Pashchenko, T., Romanova, G., & Romanov, L. (2016) Webquest in Vocational Training: Guidelines; for the total. edited by T.M. Herlands. K .: IPTO NAPS of Ukraine, 141p. (in Ukrainian)

Law of Ukraine dated 01.07.2014 No. 1556-VII “On Higher Education” (2014). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (in Ukrainian)

Zubik, L. (2016) Formation of professional competencies of future bachelors in information technology in the process of studying professional disciplines: diss. Cand. ped. of sciences. Exactly, 342 p. (in Ukrainian)

Kara, A. & Kuznetsova, E. (2011). The pyramid of labor force competitiveness: levels of construction and their logical relationship. Problems of Modern Economics, 1(37) (in Russian)

Kara, A. (2012). Assessment of the competitiveness of specialists in the regional labor market: theory, methodology, practice: Author's abstract. diss. Doc. econom. of sciences. Moscow, 2012. 44 p. (in Russian)

Kibanov, A. (2009). Labor economics and sociology. M.: Infra-M, 584 p. (in Russian)

Kurzaeva, L.(2012). Structural-functional model of development of competitiveness of the future IT-specialist in the process of vocational training in the university: organizational-managerial aspect. Modern problems of science and education, 6

http: //www.scence-education.ru/article/view? Id = 7424 (accessed 19.10.2019). (in Russian)

Lepe, L. (2005). A coherent system of information technology training as a component of advanced education. Information technologies in ITO-2005 education: materials of congress conf.

http: // іt о.edu.ru / 2005 / M оsc оw / І / 1 / І-1–5036.htm (in Russian)

Slavova, L. (2014). Competitiveness of a Young Specialist in Modern Realities

http: //rusnauka.cоm (in Russian)

Khazova, S. (2008). Competitiveness of specialists and professionalism: juxtaposition of phenomena

http: //www.fan-nauka.nar од.ru / 2008-1.html (in Russian)

Computer Curricula 2001 (2001). Associaion fоr Ccomputing Machines and Computer Societe оf IEEE.

Computer Curricula 2005 (2005). Associations оn fоr Computing Machines and Computer Societe оf IEEE.

Downloads


Переглядів анотації: 323

Опубліковано

2019-11-30

Як цитувати

Skorniakova, O. (2019). ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МАЙБУТНІХ ІТ-ФАХІВЦІВ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (7), 87–95. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019.7.9

Номер

Розділ

Статті