МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ VR В ОСВІТІ ЯК ПЕДАГОГІЧНОГО ІНСТРУМЕНТА
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s10Ключові слова:
віртуальна реальність, навчальні програми у віртуальній реальності, мислення, креативність, методи та засоби навчанняАнотація
У роботі представлені дослідження та їх досвід застосування та впливу VR в освіті. Прослідкован їх вплив на мислення та психологічний стан особистості. Віртуальна реальність розглядається в якості спеціальної інформаційної среди, в якій усі об'єкти представлені в трьох вимірах, присутня широка анімація, зміна зображених в режимі реального часу і переживання ефективної присутності. При цьому обгрунтовано тлумачення віртуальної реальності як метода, засоби та технології навчання. Віртуальна реальність має потенціал в педагогічнії сфері як педагогічний інструмент не тільки у якості візуалізації але й впливу на якість та швидкість засвоєння знань, умін та навичок учнями під час уроку. Також освітлені деякі напрямки освіти, в яких VR дає переваги перед іншими засобами у наглядності та точності відтворення у безпечному середовищі уроку. Через посилення психологічного впливу, яке забезпечуе віртуальна реальність, в залежності від використовуваних гаджетів, відкриваються нові можливості та вимоги до уроків та представників сфери освіти. Нові правила техніки безпеки, розроблення уроків з урахуванням нових можливостей та особливостей як самої віртуальної реальності, так і технологій, які її забезпечують. Також слід враховувати питання соціалізації в нових умовах. Цей аспект повинен також бути врахованим при розробці навчального процесу та кожного його елементу. Через підвищену наочність інформації, існують ризики засвоєння невірних посилів, які можуть виникати через невірне тлумачення інформації, що подає вчитель. Тому слід пильно слідкувати за простотою та зрозумілістю кожного смислового навантаження, як під час теоретичних, так і під час практичних занять. Через це неможливо буде замінити людину на техніку повністю, так як техніка не зрозуміє хибне тлумачення інформації учнем, тоді як досвідчений педагог має абстрактне мислення та життєвий досвід, необхідний для цього.
Завантаження
Посилання
Voiskunsky, A. E. & Menshikova G. Y. (2008). Theoretical and Experimental Tracks. On the Application of the Virtual Realism System in Westness Psychology. Moscow. UN4TA. Ser. 14. Psychology, 1.
Khe Foon Hew & Wing Sum Cheung (2010). Use of three-dimensional (3-D) immersive virtual worlds in K-12 and higher education settings: A review of the research British Journal of Educational Technology, Vol 41, 1, 33–55 doi:10.1111/j.1467-8535.2008.00900.x
Voyskunsky, A.E. (2010). Psychology and Internet. Moscow: Acropolis, 439 p.
Selivanov, V. V. (2014). Virtual Reality as a Method and Means of Education
Sampaio, Zita, Ferreira, Miguel M., Rosário, Daniel P. & Martins, Octávio P. (2010). 3D and VR models in Civil Engineering education: Construction, rehabilitation and maintenance