ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ В УМОВАХ ГІРСЬКОЇ ШКОЛИ УКРАЇНСЬКИХ КАРПАТ

  • Taras Paska ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», м. Івано-Франківськ http://orcid.org/0000-0002-4579-388X
Ключові слова: професійно-педагогічна підготовка, інноваційні методи навчання, інноваційний досвід, етнокультурний потенціал, Карпатський регіон, професійна мобільність, розвиток особистості

Анотація

У статті розкрито роль і значення інноваційних підходів та методів навчання майбутніх педагогів гірських закладів загальної середньої освіти Українських Карпат. Наголошується на важливості вивчення науковцями проблеми взаємовідносин людини і гірського середовища Карпат, геопсихічних і геоетнологічних особливостей гірських жителів в контексті формування інноваційного освітнього середовища в закладі вищої освіти. Автор відзначає провідну роль Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника у забезпеченні фахівців практично з усіх педагогічних спеціальностей для гірських закладів освіти Івано-Франківщини. У цьому ЗВО апробовано різноманітні інноваційні методики, спрямовані на формування у майбутніх вчителів соціально-психологічної та професійної готовності до роботи у віддаленій та важкодоступній гірській місцевості. У дослідженні окреслено низку специфічних факторів, як негативних, так і позитивних, що впливають на освітній процес у гірських регіонах. Проаналізовано інноваційний досвід першого і єдиного в Україні комплексного проекту, спрямованого на вивчення впливу гірського середовища на розвиток, навчання і виховання здобувачів освіти. Міжнародний науково-дослідний проект «Гірська школа Українських Карпат» став ефективним чинником поєднання науки і практики в умовах глобалізації. Він привернув увагу не лише дослідників в Україні, але й науковців США та ряду європейських країн. Висвітлено внесок творчої навчально-наукової лабораторії Міжнародного проекту «Гірська школа Українських Карпат» у розробку і популяризацію інноваційних методів підготовки та перепідготовки педагогічних кадрів для Карпатського регіону. Обґрунтовано важливість взаємозв’язку навчально-пізнавальної, наукової, пошуково-дослідницької та практичної підготовки майбутніх вчителів. Окреслено проблематику наукових розробок викладачів університету, пов’язаних із формуванням інноваційного потенціалу та інноваційного мислення сучасного педагога, його професійною мобільністю та професійною культурою. Доведено доцільність збагачення змісту навчальних дисциплін інноваційною складовою, наголошено на важливості використання етнокультурного потенціалу Карпатського регіону у професійно-педагогічній підготовці майбутніх вчителів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Taras Paska, ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», м. Івано-Франківськ
аспірант, фахівець навчально-методичного відділу

Посилання

Yevtukh, M. & Chervinska, I. (2016). Professional mobility of teachers mountain school in the modern educational space: problems and prospects for development. Mountain School of the Ukrainian Carpathians, 14, 126-132 (in Ukrainian).

Krasniakov, Ye. (2017). Territories with mountain status need to be developed. http://www.golos.com.ua/article/290998 (in Ukrainian).

Pitiulych, M. (2015). Regulation of development of mountain territories in conditions of modernization of the Ukrainian economy, 462. ird.gov.ua/irdd/d20160322_a805_PityulychMM.pdf (in Ukrainian).

Vasyl Stefanyk Precarpathian National University: website (2019).

https://pnu.edu.ua/ (in Ukrainian).

Project of scientific research "Mountain school. State. Problems Development prospects" (2006). Mountain School of the Ukrainian Carpathians, 1, 23-74 (in Ukrainian).

Framework Convention on the Protection and Sustainable Development of the Carpathians: ratified by the Law of Ukraine 1672-IV (2004). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/998_164. (in Ukrainian).

Tsependa, I. (2017). Regional projects as an effective form of a combination of science and practice in a globalized world. Mountain School of the Ukrainian Carpathians, 17, 5 (in Ukrainian).


Переглядів анотації: 184
Завантажень PDF: 194
Опубліковано
2019-09-24
Як цитувати
Paska, T. (2019). ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ В УМОВАХ ГІРСЬКОЇ ШКОЛИ УКРАЇНСЬКИХ КАРПАТ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, 231-240. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s22
Розділ
Спецвипуск «Нові педагогічні підходи в STEAM освіті»