ВИКОРИСТАННЯ ДАВАЧІВ МОБІЛЬНИХ ПРИСТРОЇВ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ФІЗИЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s31

Ключові слова:

мобільне навчання, мобільні пристрої, сенсори, давачі, вимірювання фізичних величин, Google Science Journal (Науковий журнал), фізичний експеримент, STEM-освіта

Анотація

В статті розглянуто поняття «давач», («сенсор», «датчик») в системі шкільного фізичного експерименту. Обґрунтовано можливість застосування давачів на уроках фізики: перетворення вхідного сигналу у вихідний супроводжується перетворенням одного виду енергії в інший (згідно закону збереження енергії), а робота давачів заснована на фізичних явищах (фізичних ефектах або принципах), які описуються відповідними фізичними законами. В статті розглянуто методичні аспекти застосування мобільного додатку Google Science Journal на уроках фізики. Вказаний додаток дозволяє використовувати давачі мобільного пристрою для проведення фізичного експерименту. Як приклад розглянуто фронтальну лабораторну роботу «Визначення періоду коливань математичного маятника». Запропоновано методику її проведення за двома варіантами: перший передбачає традиційну техніку і методику проведення експерименту, а другий підхід — із застосуванням мобільного додатку Google Science Journal. В статті показано, що застосування давачів смартфонів на уроках фізики має перспективи в контексті STEM-освіти. Таким чином, використання розглядуваного додатку є на часі і потребує подальших науково-методичних досліджень щодо застосування його в системі шкільного фізичного експерименту у старшій школі. Мобільний додаток Science Journal може бути використаний для підключення зовнішніх давачів, що матиме позитивний вплив для впровадження STEM-освіти та використання Arduino при демонстрації фізичних дослідів учителем фізики. Підключення давачів з використанням мікроконтролера Arduino є особливо перспективним в проведенні творчих лабораторних робіт з фізики.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Sergii Tereschuk, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання

Vira Kolmakova, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

старший викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Посилання

Bar'jakhtar, V. Gh. & Bozhynova F.Ja. (2010). Physics. Grade 10. Academic level: Tutorial for general education. teach establishments H: Publishing House «Ranok», 256 p. (in Ukrainian)

Bykov, V. Ju. (2013). Mobile space and mobile-oriented Internet environment: features of model presentation and educational application. Informacijni tekhnologhiji i zasoby navchannja, 17, 9–37. (in Ukrainian)

Borysenko, D.V. (2018). Using mobile applications when designing a product design for future design professionals. Informacijni tekhnologhiji i zasoby navchannja, Vol. 68, 6, 47–63. (in Ukrainian)

Velychko, S.P., Saljnyk, I.V. & Siryk E.P. (2015). Integrated learning experiment on quantum optics and atomic physics. A guide for teachers and students of pedagogy. higher educators establishments. Kirovoghrad: COP «Avanghard», 92 p. (in Ukrainian)

Velychko, S.P. & Shuljgha, S.V. (2018). Computer-oriented means of supporting students' independent activity in the training of quantum physics. Informacijni tekhnologhiji i zasoby navchannja, Vol. 65, 3, 103-114 (in Ukrainian)

Measuring transducers (sensors) (2015). A textbook. V. M. Vanjko, Je. S. Polishhuk, M. M. Dorozhovecj, V.O. Jacuk, Ju. V. Jacuk; edit: Je. S. Polishhuk, V. M. Vanjko; University «Ljviv. politekhnika», Lviv, 580 p. (in Ukrainian)

Gholovko, M.V. (2015). The Genesis of the Implementation of Information and Communication Technologies in Physical Education: from Computer-Aided Learning to the Formation of Key and Subjective Competencies. Informacijni tekhnologhiji i zasoby navchannja, Vol. 45, 1, 1–11 (in Ukrainian)

Sensors: Reference Guide (2012). Under total ed. V.M. Sharapova, E.S. Polyshhuka. Moscow: Technosphere, 624 p. (in Russian)

Encyklopedija kibernetyky (1973). U 2-kh tomakh. K.: Ghol. red. URE; T. 1. 584 p.; T. 2. 574 p. (in Ukrainian)

Kyslova, M.A., Semerikov S.O. & Slovak K.I. (2014). Development of the mobile learning environment as a problem of theory and methodology of using information and communication technologies in education. Informacijni tekhnologhiji i zasoby navchannja, Vol. 42, 4, 1–19. (in Ukrainian)

Kotjuk, A.F. (2006). Sensors in modern dimensions. M.: Radyo y svjazj, 96p. (in Russian)

Lavrova, A.V. & Zabolotnyj, V.F. (2015). Approach to organizing and conducting a school physical physical experiment. Informacijni tekhnologhiji i zasoby navchannja, Vol. 50, 6, 57–70. (in Ukrainian)

Metrological terminology. Does the sensor have a sensor? Metrology and Instruments (2008). Number 2, 59–64. (in Ukrainian)

Morze, N.V., Gladun, M.A. & Dzjuba, S.M. (2018). Formation of key and subject competences of students by robotic means of STEM-education. Informacijni tekhnologhiji i zasoby navchannja, Vol. 65, 3, 37–52. (in Ukrainian)

Russian-Ukrainian dictionary (2003). 160,000 words. Compilers: I.O. Annina, Gh.N. Ghorjushyna, I.S. Ghnatjuk etc.; Ed. Dr. philol. Sciences, prof. V.V. Zhajvoronka. K.: Abrys, 1404.

Saljnyk, I.V. (2016). Integration of real and virtual learning physical experiment in high school. (Avtoreferat dysertatsii doktora pedagogichny`x nauk). National Pedagogical University named after M.P. Dragomanov, Kyiv. (in Ukrainian)

Safarov, Gh. (2013). Sensors and sensors of modern mobile devices. https://infocity.az/2013/07/датчики и сенсоры/ (in Russian)

Stryzhak, O.Je., Slipukhina, I.A., Polisun, N.I. & Chernecjkyj, I.S. (2017). STEM education: basic definitions. Informacijni tekhnologhiji i zasoby navchannja, Vol. 62, 6, 16–33. (in Ukrainian)

Strjuk, M.I., Semerikov, S.O. & Strjuk, A.M. (2015). Mobility: A Systemic Approach. Informacijni tekhnologhiji i zasoby navchannja. Vol. 49, 5. 37–70. (in Ukrainian)

Keyes, C., Shroff, R. H. & Linger W. (2019). Addressing Design Issues In Mobile Applications Supporting Ubiquitous Learning

chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/https://repository.hkbu.edu. hk/cgi/viewcontent.cgi

Google and Arduino introduced the Arduino Science Physical Laboratory Kit (2019). https://www.cnx-software.com

Downloads


Переглядів анотації: 366

Опубліковано

2019-09-24

Як цитувати

Tereschuk, S., & Kolmakova, V. (2019). ВИКОРИСТАННЯ ДАВАЧІВ МОБІЛЬНИХ ПРИСТРОЇВ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ФІЗИЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, 345–354. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s31

Номер

Розділ

Спецвипуск «Нові педагогічні підходи в STEAM освіті»