ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ СЕМІНАРІВ НА ПЛАТФОРМІ MOODLE
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.4.10815Ключові слова:
семінар, платформа Moodle, настроювання параметрів, елемент дистанційного курсу, зворотний зв’язокАнотація
Ця стаття присвячена проблемі пошуку нових методів навчання та нових форм діяльності студента. Ця проблема актуальна, оскільки сьогодні студенти потребують осучаснення традиційних лекцій, практик та семінарів засобами інноваційних інформаційних технологій. Семінар визначається як вид практичних занять студентів у вузі, який передбачає самостійну дослідницьку діяльність, в результаті якої студенти виконують завдання викладача з візуальним представленням результатів у вигляді реферату, звіту, повідомлення тощо. Автор виходить з того, що моделювання семінарського заняття у курсі на платформі Moodle має бути підпорядковуватися двом векторам формування компетентностей студентів, а саме: 1) семінар сприяє зануренню студентів у предметну галузь тієї дисципліни, що вивчається (формування предметних компетентностей), 2) семінарське заняття дозволяє залучати студентів до самостійної дослідницької діяльності (формування наскрізних компетентностей самостійної роботи та дослідницьких компетентностей). Метою даного дослідження є створення процедури проведення сучасного семінару на базі платформи Moodle. Moodle був обраний як платформа з відкритим кодом для MOOC (Massive Open Online Courses), що має значний потенціал. Елемент "Семінар" може бути створений на цій платформі через встановлення та настроювання викладачами деяких параметрів. Найважливіше з цього полягає в тому, що автор відштовхується від цілей вчителя і надає ефективний алгоритм, як налаштовувати параметри для своїх конкретних цілей. Ця процедура включає в себе 4 фази, а саме: фаза встановлення, фаза подання, фаза оцінювання та оцінювання оцінок. В основній частині цієї статті надається багато порад, як забезпечити кожну фазу інструкціями, формами, критеріями. Запропонована процедура буде найбільш ефективною при змішаному гибрідному навчанні у звичайному цегляному виші із включенням у навчальний процес електронного курсу. Автор не розглядає питання використання інших активних елементів Moodle, дослідження цих питань є перспективними
Завантаження
Посилання
Концептуальні засади становлення інноваційного суспільства в Україні : монографія. кол. авт.: Г. П. Клімова, С. М. Іванов, Л. С. Шевченко та ін.; за ред. Ю. Є. Атаманової, Г. П. Клімової. Х.: Право, 2015. 452 с.
Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року (схвалено Указом Президента України від 25 червня 2013 року № 344/2013 [Електронний ресурс]. Сайт Верховної Ради України. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/344/2013 (дата звернення: 18.03.2018)
Фіцула М. М. Педагогіка вищої школи [Текст]: навч. Посібник. – К.: Академвидав, 2006. 352 с.
Що таке Moodle? (30 березень 2018). Сайт «Moodle». URL: https://moodle.org/mod/page/view.php?id=8174 (дата звернення: 18.04.2018) 5. Martin Dougiamas. Why Moodle? (29 August 2013). URL: https://learn.moodle.net/mod/page/view.php?id=50 (дата звернення: 01.03.2018)
Workshop settings (12 November 2015). URL: https://docs.moodle.org/29/en/Workshop_settings (дата звернення: 01.03.2018)