ПРАГНЕННЯ ДЕМОКРАТИЗАЦІЇ В ОСВІТІ - ЗНАТИ, КУДИ ЙТИ. КОНЦЕПТ-АНАЛІЗ ДЛЯ ПРАВИЛЬНОГО ВИКОРИСТАННЯ ТЕРМІНА "ДЕМОКРАТИЗАЦІЯ ОСВІТИ"

Автор(и)

  • Yuliya Shtaltovna Київський університет Бориса Грінченка

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.4.7482

Ключові слова:

демократизація освіти, лібералізація освіти, дестандартизація освіти, інтернаціоналізація освіти, реструктуризація освіти, стратегія розвитку вищої освіти, концепт «Демократизація»

Анотація

У статті проаналізовано визначення та представлений термінологічний аналіз лібералізації, дестандартизації, реструктуризації та концептуальний аналіз демократизації освіти з метою підкреслення правильного використання терміну "ДЕМОКРАТІЗАЦІЯ ОСВІТИ" при написанні стратегій освітніх департаментів та установ. Аналіз дає змогу зрозуміти семантику та функціонування концепту та накреслити перетин синонімічних та антонімічних зв’язків денотатів концепту "ДЕМОКРАТІЗАЦІЯ", а також виявити стійкість структури. У дослідженні проаналізовано концепт "ДЕМОКРАТІЗАЦІЯ" в освітній сфері життя, за матеріалом вибраним із статей Google Scholar методом суцільної вибірки протягом 2013-2018 рр., і показує його частотний розподіл та актуалізацію у різних сферах життя. Використовуючи метод синонімічної аналогії, продемонстровані та розглянуті основні значення інтерпретації концепту, проаналізовано синонімічні фраземи, що дозволило описати контекстне поле денотата концепту «DEMOCRATIZATION», надаючи йому різних характеристик і більш точно описуючи його властивості, таким чином разом з антонімічними зв’язками створюючи системно-структурну та функціональну організацію концепту «DEMOCRATIZATION». Контекстуальне семантичне поле концепту «DEMOCRATIZATION» у загальнофілософській картині буття описано як парадигматичну єдність значень групи семантичних компонентів: симпліфікація, прозорість, рівноправність, доступність, спрощення, рівноправність, економічний розвиток, як наслідок демократизації, посилення громадянського суспільства і стабільності, емансипація, загальний та фінансовий добробут, підвищення рівня професіоналізму, невід’ємні права людини, соціальний прогрес та розвиток громадянського суспільства. Розмежовуються та ілюструються значення терміну Демократизація у політичному та філософському дискурсах. У статті наведено результати дослідження концепту "ДЕМОКРАТІЗАЦІЯ", а також його особливості у сфері освіти, з метою сприяння формуванню дорожніх карт для освітян, які хочуть демократизувати освіту в Україні.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Yuliya Shtaltovna, Київський університет Бориса Грінченка

доцент кафедри романської філології та порівняльно-типологічного мовознавства

Посилання

Bondarenko, Ye. G. & Kozulin, A.V. (2006). The Democratization of Education: Basic Principles, Higher Education in Europe, 16:1, 74-78, DOI: 10.1080/0379772910160109

Cooper, R. (1989) Language planning and social change. Cambridge University Press. Cambridge, 56.

Deumert, A. & Vandenbussche, W. (2003). Standard languages. Taxonomies and histories. Germanic standardizations: Past to present. Amsterdam.Philadelphia: John Benjamins, 1-14.

Huss, L. and A.-R. Lindgren. (2011). Defining language emancipation. International Journal of the Sociology of Language 209, 1-15.

Johl, C. (2002). Restandardisation, harmonisation and Afrikaans. A few cautionary notes. Speaking in unison: The harmonisation and standardisation of Southern African languages. Cape Town: CASAS, 161-176.

Joseph, J.E. (1981). The standard language: Theory, dogma and sociocultural reality. Unpublished PhD dissertation. Michigan: University of Michigan, 174.

Joseph, J.E. (1987). Eloquence and power: The rise of language standards and standard languages. Oxford: Blackwell, 179.

Makhachashvili, R. (2016) Open verbal e-environment: research pemises and ICT tools. Open educational e-environment of modern University, № 2, ISSN: 2414-0325.

Odendaal, G. (2013). Restandardisation defined as democratising language planning. Stellenbosch Papers in Linguistics Plus, Vol. 42, 183-203

http://spilplus.journals.ac.za.

Rabije Murati. (2015). Conception and Definition of the Democratization of Education. Journal of Education and Practice www.iiste.org ISSN 2222-288X (Online) Vol.6, No.30

Shtaltovna, Yu. (2016) Education environment democratization as a Higher education development strategy. Open educational e-environment of modern University, № 2, ISSN: 2414-0325.

Wade, R.D. (1996) An investigation of the putative restandardisation of South African English in the direction of a „new‟ English, Black South African English. Unpublished MA thesis. Durban: University of Natal, 62.

Makhachashvili, R.K. (2009). Pryntsypy mizhdystsyplinarnoho pidkhodu do analizu dynamiky anhlomovnoi innovatsiinoi linhvosfery buttia /R. K. Makhachashvili // Nova filolohiia. Zbirnyk naukovykh prats, 33, 127-133. (in Ukrainian).

Shtaltovna, Yu. A. (2014). Vplyv demokratyzatsii na protsesy slovotvorennia u postmodernii paradyhmi anhlomovnoi linhvokultury// Nova filolohiia. Zbirnyk naukovykh prats. Zaporizhzhia: ZNU, 61, 201-205. (in Ukrainian).

Shtaltovna, Yu. A. (2015). Linhvo-kohnytyvni, strukturno-semantychni ta funktsionalni parametry demokratyzatsii suchasnoi anhliiskoi movy (na materiali anhlomovnykh innovatsii kintsia XX – pochatku XXI st.). Thesis. DOI: 10.13140/RG.2.2.14298.64967

Shtaltovna, Yu. A. (2015). Paradyhma strukturno-semantychnykh poliv denotata kontseptu «DEMOCRATIZATION» v suchasnii anhliiskii movi. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia». Seriia «Filolohichna»: zbirnyk naukovykh prats / ukladachi: I. V. Kovalchuk, L. M. Kotsiuk, S. V. Novoseletska. Ostroh: Vydavnytstvo Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia», 55, 291-293. (in Ukrainian).

Makhachashvili, R.K. (2009). Pryntsypy mizhdystsyplinarnoho pidkhodu do analizu dynamiky anhlomovnoi innovatsiinoi linhvosfery buttia /R. K. Makhachashvili // Nova filolohiia. Zbirnyk naukovykh prats, 33, 127-133. (in Ukrainian).

Downloads


Переглядів анотації: 639

Опубліковано

2018-05-31

Як цитувати

Shtaltovna, Y. (2018). ПРАГНЕННЯ ДЕМОКРАТИЗАЦІЇ В ОСВІТІ - ЗНАТИ, КУДИ ЙТИ. КОНЦЕПТ-АНАЛІЗ ДЛЯ ПРАВИЛЬНОГО ВИКОРИСТАННЯ ТЕРМІНА "ДЕМОКРАТИЗАЦІЯ ОСВІТИ". Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (4), 74–82. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.4.7482

Номер

Розділ

Статті