ВЕБІНАР ЯК ЗАСІБ РЕАЛІЗАЦІЇ ОСВІТНІХ ПРОЕКТІВ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ

Olena Viktorivna Voskoboinikova-Huzieva

Анотація


Статтю присвячено аналізу ефективності проведення вебінарів як форми надання освітньої послуги та реалізації суспільно важливих проектів на прикладі діяльності Всеукраїнського громадського об’єднання «Українська бібліотечна асоціація». Асоціація розбудовує безперервну освіту, як у розумінні підвищення кваліфікації фахівців бібліотечно-інформаційної сфери, так і проводить освітні заходи, орієнтовані на актуальні для різних категорій користувачів теми. УБА має успішний досвід проектної діяльності, разом із Британською Радою в Україні бере участь у проекті «Активні громадяни», є виконавцем проекту «Культура академічної доброчесності: роль бібліотек», що є складовою загального проекту Сприяння академічній доброчесності в Україні, що його реалізують Американські ради з освіти за участі Міністерства освіти і науки України та за підтримки Посольства США в Україні. Автором здійснено огляд різноманітних професійно та суспільно орієнтованих вебінарів, що реалізує УБА, зокрема таких як «Електронна книга в бібліотеці» або цикл вебінарів за проектом «Культура академічної доброчесності: роль бібліотек». Основний акцент зроблено на аналізі циклу вебінарів, які відбулися у межах реалізації проекту «Бібліотеки і виборчий процес: навчаємо бібліотекарів і виборців конституційних прав» (2014  –  2015 рр.). Проект передбачав проведення тренерами головного та регіональних тренінгових центрів для бібліотекарів у кожній області України циклу з шести вебінарів, що були орієнтовані на навчання громадян України більш ефективно реалізовувати своє виборче право. В основу вебінарів було покладено діючу на той час нормативно-законодавчу базу України стосовно виборів. За статистикою проекту до такого навчання долучилося понад 5 тисяч громадян України різного віку. До сьогодні відеоархів вебінарів є загальнодуступним на ютюб каналі УБА. Автором запропоновано рекомендації для зацікавлених установ та організацій у реалізації масштабних всеукраїнських проектів, де одним з засобів комунікації та реалізації проекту виступає вебінар. Рекомендації враховують організаційну та методичну складову, наголошується на необхідності  наявності в організації інфраструктури та досвіду успішної партнерської проектної діяльності.


Ключові слова


вебінар; громадські організації; громадянське суспільство; проектна діяльність; соціальні комунікації; Українська бібліотечна асоціація

Повний текст:

PDF

Посилання


The webinar «Library and electoral process» (2018). https://www.youtube.com/user/ukrbibl/. (in Ukrainian).

Voskoboinikova-Huzieva, O. & Soshynska, Y. (2017). Partnership for development of ULA: leadership and responsibility. BiblioTeka. 4. 2. (in Ukrainian).

Voskoboinikova-Huzieva, O. (2014). A project of the Ukrainian library association of "Library and electoral process" are as an example of social partnership. Biblioteka – Terytoriia Yednosti. Kyiv: ULA. 73-76. (in Ukrainian).

Ludvik, N. & Shevchenko, O. (2012). The webinar as a new form of professional commonunication. Bibliotechna Planeta. 1. 19-22. (in Ukrainian).

Morze, N., Kocharian, B. & Varchenko-Trotsenko, L. (2014). Webinars as means of in-plant training of teachers. Informatsiini Tekhnolohii I Zasoby Navchannia. 42. 118-130. (in Ukrainian).

Mosiichuk, V., Rudenko, N. & Protsko, I. (2014). Experience of application of webinars is in professional orientation work among university entrants. Informatsiini Tekhnolohii I Zasoby Navchannia. 40. 115-125. (in Ukrainian).

Santiurova, M. (2018). Technology of realization of webinar is in an educational process by means of the use of modern media resources. Zbirnyk Naukovykh Prats. Pedahohichni Nauky. 82 (2). 181-184. (in Ukrainian).

Slovinska, O. (2013). The webinar as a form of electronic web-conference and hisplace in network coloborative education process. Informatsiini Tekhnolohii V Osviti. 17. 173-177. (in Ukrainian).


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.