ЕЛЕКТРОННІ ПІДРУЧНИКИ: АНАЛІЗ ПРОПОЗИЦІЙ ТА ДОСВІДУ ВПРОВАДЖЕННЯ В ОСВІТНЮ ПРАКТИКУ

Alina Antokhova

Анотація


В період стрімкого розвитку технологій загострюється питання надання рівного доступу до якісної освіти. Одним із шляхів вирішення зазначеної проблеми бачиться впровадження у навчальний процес електронних освітніх ресурсів, зокрема електронних підручників. У статті подано аналіз досвіду застосування електронних підручників в освіті зарубіжних країн. Визначено переваги та ризики у застосуванні, вимоги до електронного підручника, про необхідне забезпечення класів, які на сьогоднішній день тестують дані підручники відповідно до експерименту з впровадження електронного підручника, проаналізовано проект плану реалізації даного експерименту, роль інтерактивних підручників під час осучаснення освіти. Оскільки в Україні електронний підручник перебуває на стадії формування, проведено порівняльний аналіз пропозицій українських видавництв. Розглянуто мультимедійні підручники, які розміщені на платформах MozaWeb і Розумники, а саме «Я досліджую світ» (1 клас), «Мистецтво» (1клас), «Природознавство» (5 клас), «Всесвітня історія» (5 клас) на  предмет відповідності вимогам – навчальна програма, вимоги НУШ, Положення про електронний підручник (від 02 травня 2018 року), Закон «Про освіту». Визначено перспективи подальшої експериментальної роботи.


Ключові слова


Електронний засіб навчального призначення; електронний підручник (е-підручник); інтерактивний підручник; мультимедійний підручник; технологія; інтерактивне навчання; зарубіжний досвід; електронні освітні ресурси (ЕОР)

Повний текст:

PDF

Посилання


Budkevych, T. (2007). The use of information technology, as a tool to enhance the effectiveness of traditional forms of teaching methods. Native school. №10. 64-69 (in Ukrainian).

Bulda, A. (2009). Scientific journal of the National Pedagogic Dragomanov University. №1. 18-21 (in Ukrainian).

From electronic version to electronic textbook (2018). https://imzo.gov.ua/2018/08/15/vid-elektronnoji-versiji-do-elektronnoho-pidruchnyka/ (in Ukrainian)

The pilot implementation of electronic textbook and electronic platform (2018). https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/2018/04/18/experiment_project_paper_19032018.pdf (in Ukrainian)

Electronic library of the Institute of education content modernization (2018). https://lib.imzo.gov.ua/ (in Ukrainian)

The Constitution of Ukraine: The Law of 05.09.2017 № 2145-VIII (2017). The database of "Ukrainian Legislation". http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (in Ukrainian)

Melnyk, O. (2014). Foreign experience in the implementation of electronic educational resources in educational and teaching process of primary school. Pedagogy. № 2 (13). 345-354. (in Ukrainian)

Morze, N. (2007). How to determine pedagogical value of electronic tools? The headmaster of Scholl, lyceum. №4. 31-36. (in Ukrainian)

Decree approving regulations on electronic textbook (2018). https://imzo.gov.ua/2018/06/28/nakaz-mon-vid-02-05-2018-440-pro-zatverdzhennya-polozhennya-pro-elektronnyj-pidruchnyk/ (in Ukrainian).


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.