ОРГАНІЗАЦІЯ STEAM-ЗАНЯТЬ В ІННОВАЦІЙНОМУ КЛАСІ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.8.9Ключові слова:
екосистема STEAM-навчання; STEAM-освіта; STEAM-заняття; інноваційний клас (ICR); станції ротації; дослідницько-пізнавальний метод навчанняАнотація
У статті окреслено проблему підготовки майбутніх вчителів до впровадження STEAM-освіти за допомогою інноваційних моделей навчання та нових підходів до організації освітнього процесу. Автори здійснили аналіз особливостей використання інноваційного класу для організації STEAM-навчання майбутніх учителів початкової школи на основі застосування інноваційних педагогічних технологій та інноваційних форм організації навчальної діяльності студентів, що базуються на ротаційній моделі. Зокрема, визначено об’єкти екосистеми STEAM-навчання, місце та роль навчальних середовищ на прикладі інноваційного класу (ICR) в них. В статті представлено результат дослідження визначених студентами Київського університету імені Бориса Грінченка освітніх трендів, інноваційних педагогічних технологій та методів для використання в інноваційному класі, який буде задовольняти потреби учасників освітнього процесу. Описано характеристики інноваційного класу, його структура та організація залежно від моделі ротації та кількості ротаційних станцій, їх переваги та недоліки. Подано опис інноваційного класу в Університеті Грінченка, який спроектовано як інноваційний освітній центр для підготовки майбутніх учителів початкової школи, навчання вчителів інноваційним технологіям, зокрема з метою реалізації завдань STEAM-освіти. Наведено сценарій тренінгу проведення STEAM-заняття з використанням вказаних інноваційних технологій та моделей. Учасники тренінгу виконували навчальний проєкт, застосовуючи дослідницько-пізнавальний метод, кожен етап якого здійснювався на окремій ротаційній станції інноваційного класу. Дослідження, результати якого викладені в статті, проведено в рамках проекту «Модернізація педагогічної вищої освіти з використання інноваційних інструментів викладання» (MoPED) програми ЄС Еразмус + КА2 – Розвиток потенціалу вищої освіти, № 586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP.
Завантаження
Посилання
Adner, R., Kapoor, R. Innovation ecosystems and the pace of substitution: Re‐examining technology S‐curves. Strategic management journal. 2016. 37(4), 625-648.
Lynch, M. 10 characteristics of an innovative classroom. URL: https://www.thetechedvocate.org/10-characteristics-innovative-classroom/ (March 20, 2020)
Charting a course for success: america’s strategy for stem education. URL: https://www.whitehouse.gov/wp-content/uploads/2018/12/STEM-Education-Strategic-Plan-2018.pdf (March 20, 2020)
Methodological and technical design of innovative classroom. D 1.3. Дата звернення Березень 20, 2020. URL: http://moped.kubg.edu.ua/wp-content/uploads/2014/03/MoPED_D1.3_MethodTEchnologyICR.pdf (March 20, 2020)
National Experts: Forming STEM Ecosystems is Top Priority: 5-Year Strategic Plan Announced by White House National Science & Technology Council. URL: https://www.businesswire.com/news/home/20181204006047/en/National-Experts-Forming-STEM-Ecosystems-Top-Priority March 20, 2020)
Phases of inquiry-based learning: Definitions and the inquiry cycle. Educational Research Review, Volume 14, February 2015, P. 47-61. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1747938X15000068 (March 20, 2020)
Rodger W. Bybee, Joseph A. Taylor, April Gardner, Pamela Van Scotter, Janet Carlson Powell, Anne Westbrook, and Nancy Landes. (2006) The BSCS 5E Instructional Model: Origins, Effectiveness, and Applications. URL: http://pdspalooza.pbworks.com/f/bscs5eexecsummary.pdf (March 20, 2020)
STEAM Education. URL: https://steamedu.com/ (March 20, 2020)
The STEM Imperative. URL: https://ssec.si.edu/stem-imperative (March 20, 2020)
Бугайчук, К. (2016). Змішане навчання: теоретичний аналіз та стратегія впровадження в освітній процес вищих навчальних закладів. Інформаційні технології і засоби навчання, 54 (4), ISSN: 2076-8184. URL: http://dspace.univd.edu.ua/xmlui/bitstream/handle/123456789/2517/zmishane_navchannya_teoretichniy_analiz_.pdf?sequence=2&isAllowed=y (Березень 20, 2020)
Морзе Н.В., Вембер В.П., Гладун М.А. 3D картування цифрової компетентності в системі освіти в Україні. Інформаційні технології і засоби навчання: Теорія, методика і практика використання ІКТ в освіті. Том 70. № 2 (2019). С.28-42. ISSN: 2076-8184. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v70i2.2994 URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2994
«Підсумки Всесвітнього економічного форуму у Давосі: висновки для України». Аналітична записка. URL: https://niss.gov.ua/doslidzhennya/ekonomika/pidsumki-vsesvitnogo-ekonomichnogo-forumu-u-davosi-2019-visnovki-dlya (Березень 20, 2020)
Jang, H. Identifying 21st century STEM competencies using workplace data. Journal of Science Education and Technology. 2016. 25(2). 284-301.