РОЗВИТОК НАВИЧОК ЦИФРОВОЇ ГРАМОТНОСТІ CТУДЕНТІВ ПЕРШОГО ОСВІТНЬОГО РІВНЯ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 012 ДОШКІЛЬНА ОСВІТА У МЕЖАХ ДИСЦИПЛІНИ «СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.1310

Ключові слова:

digital literacy; first educational level; foreign language; modern technologies of teaching; preschool education specialty students

Анотація

Анотація. Стаття присвячена проблемі розвитку цифрової грамотності студентів першого освітнього рівня (бакалавр) спеціальності 012 Дошкільна освіта у межах дисципліни «Сучасні технології навчання дітей дошкільного віку іноземної мови». Встановлено взаємозв’язок між змістом робочої програми навчальної дисципліни, методами, що застосовуються та розвитком цифрової грамотності студентів спеціальності Дошкільна освіта. Доведено, що розвиток навичок цифрової грамотності студентів спеціальності Дошкільна освіта залежить від запропонованих форм у межах змісту дисципліни, а також самоосвіти, що стає можливим завдяки специфіці дистанційного навчання. Обмін досвідом зазначено як необхідну складову в оволодінні різними цифровими інструментами та підвищенні рівня цифрової грамотності. У статті представлено досвід викладання дисципліни «Сучасні технології навчання дітей дошкільного віку іноземної мови» для студентів спеціальності «Дошкільна освіта» першого освітнього рівня на Факультеті педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. Подано огляд робочої навчальної програми дисципліни, змістових модулів та окремих видів діяльності, які пропонуються в рамках навчання студентів спеціальності 012 «Дошкільна освіта» першого освітнього рівня з другого по четвертий курси. Також у статті представлено алгоритм створення студентами спеціальності 012 «Дошкільна освіта» цифрового контенту в рамках дисципліни «Сучасні технології навчання дітей дошкільного віку іноземної мови». На основі описаного теоретичного підґрунтя формування навичок цифрової грамотності майбутніх вчителів в межах зазначеної дисципліни наголошується на необхідності подальшого емпіричного тестування рівня розвитку їх цифрових навичок, а також аналізу їх практичної готовності до використання цифрових технологій та інструментів у своїй майбутній професійній діяльності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Юлія Вікторівна Руднік, Київський університет імені Бориса Грінченка

Кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри іноземних мов і методик їх навчання Факультету педагогічної освіти

Посилання

Morze, N., Bazeliuk, O., Vorotnikova, I., Dementiievska, N., Zakhar, O., Nanaieva, T., Pasichnyk, O., & Chernikova, L. (2019). Description of educator’s digital competence. Electronic Scientific Professional Journal “Open educational e-environment of Modern University”, 1-53. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s39 (in Ukrainian)

Khoruzha, L., Proshkin, V., Kotenko, O., & Smyrnova-Trybulska, E. (2019). Digital competence: abilities of a lecturer and expectations of students (Ukrainian-Polish context). E-learning and STEM Education,11, 421-439. https://doi.org/10.34916/el.2019.11.27

Solomakha, A., & Kosharna, N. (2020). Preparation of future teachers for using digital technologies in the process of early foreign language teaching. Educological discourse, 3(30), 107-122. https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.3.8

Kosharna, N., Petryk, L., & Hapon, L. (2022). Organisational and pedagogical conditions for training future primary school teachers to use google services in teaching english to primary school pupils. Electronic Scientific Professional Journal “Open educational e-environment of Modern University”, 12, 59-68. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.125

Reddy, P., Sharma, B., & Chaudhary, K. (2020). Digital Literacy: A Review of Literature. International Journal of Technoethics (IJT), 11(2), 65-94. http://doi.org/10.4018/IJT.20200701.oa1

Shittu, A. J., & Adedokun-Shittu, N.A. (2015). ICT Impact Assessment. In M. Khosrow-Pour (Ed.), Encyclopedia of Information Science and Technology (pp. 2506-2515). USA. Informational Science Reference (an imprint of IGI Global).

Martin, A. (2006). Literacies for the digital age. In A. Martin & D. Madigan D. (Eds.), Digital literacies for learning (pp. 3-25). London: Facet.

EU4Digital. (2021). Digital competence: what skills do you need to develop during the pandemic? June, 10, 2021. https://eufordigital.eu/digital-competence-what-skills-do-you-need-to-develop-during-the-pandemic/

The digital.gov.ua. (2021). The description of The Digital Competence Framework for the citizens of Ukraine. https://thedigital.gov.ua/storage/uploads/files/news_post/2021/3/mintsifra-oprilyudnyue-ramku-tsifrovoi-kompetentnosti-dlya-gromadyan/%D0%9E%D0%A0%20%D0%A6%D0%9A.pdf (in Ukrainian)

Downloads


Переглядів анотації: 102

Опубліковано

2022-11-27

Як цитувати

Руднік, Ю. В. (2022). РОЗВИТОК НАВИЧОК ЦИФРОВОЇ ГРАМОТНОСТІ CТУДЕНТІВ ПЕРШОГО ОСВІТНЬОГО РІВНЯ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 012 ДОШКІЛЬНА ОСВІТА У МЕЖАХ ДИСЦИПЛІНИ «СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ». Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (13), 122–128. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.1310

Номер

Розділ

Статті