МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРАКТИЦІ ВИКЛАДАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.128

Ключові слова:

інформатизація освіти, мобільне навчання, іноземний здобувач вищої освіти, українська мова як іноземна, медичний університет

Анотація

У статті висвітлено проблему формування мовної особистості іноземного здобувача медичної освіти в контексті змін у світовій і вітчизняній освітніх системах. Проаналізовано актуальність і доцільність використання засобів мобільного навчання на заняттях з української мови як іноземної з урахуванням сучасного розвитку суспільства, організаційних і технологічних підстав вишівського курсу української мови як іноземної. Розглядаючи тенденцію переходу користувачів від експлуатації стаціонарних персональних комп’ютерів до мобільних переносних пристроїв (планшетів, смартфонів) і ґрунтуючись на проблемах організації освітнього процесу, висловлено припущення про ефективність і актуальність використання засобів мобільного навчання в процесі викладання української мови як іноземної. На підставі наведеного аналізу відомих визначень терміна «мобільне навчання» запропоновано трактування, за яким мобільні пристрої визначено засобами виконання дидактичних завдань. Проаналізовано потенціал використання засобів мобільного навчання, указано фактори, які ускладнюють їх застосування викладачами. Стисло висвітлено вітчизняний досвід застосування мобільних пристроїв у навчальних цілях. Доведено їхні широкі можливості для передачі інформаційних матеріалів здобувачу освіти, а також контролю всього процесу навчання. Запропоновано варіанти використання засобів мобільного навчання на заняттях з української мови як іноземної: смартфонів для виконання практичних завдань; цільових платформ під час вивчення тем; самостійного опанування мови; для повторення матеріалу в позааудиторний час. Указано переваги використання мобільних пристроїв як зручних і продуктивних інструментів доступу до хмарних сервісів для організації спільної діяльності здобувачів освіти.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Тетяна Олександрівна Лещенко, Полтавський державний медичний університет

Канд. філол. наук, доцент, завідувачка кафедри українознавства та гуманітарної підготовки

Олена Миколаївна Шевченко, Полтавський державний медичний університет

Канд. пед. наук, доцент кафедри українознавства та гуманітарної підготовки

Марина Миколаївна Жовнір, Полтавський державний медичний університет

Канд. філол. наук, викладач кафедри українознавства та гуманітарної підготовки

Посилання

Горбатюк Р. М., Тулашвілі Ю. Й. Мобільне навчання як нова технологія вищої освіти. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2019. Вип. 27. С. 31-34.

Карплюк С. О. Особливості цифровізації освітнього процесу у вищій школі. Інформаційно-цифровий освітній простір України: трансформаційні процеси і перспективи розвитку: матеріали методологічного семінару НАПН України (Київ, 4 квітня 2019 р.). Київ. С. 188-197.

Комар Б.В. Використання мобільних технологій у навчанні школярів. Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. Том 73. №5. С. 80.

Лещенко Т.О., Жовнір М.М. (2020). Технологія подкастингу в руслі цифровізаційних тенденцій мовної освіти іноземних студентів-медиків. Електронне наукове фахове видання “Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету”. 2020. (9). 41-53. URL: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.9.4

Лещенко Т. О., Шевченко О.М. Інноваційні підходи у викладанні української мови як іноземної. Мова. Свідомість. Концепт. Мелітополь: МДПУ ім. Б. Хмельницького, 2016. С. 250-253.

Паламар Л. Комплексний підхід до розвитку мовленнєвої діяльності іноземних студентів. Українська мова як іноземна : Проблеми методики викладання : матер. міжнар. наук. конф. (Львів, 15 вересня 1993 р.). Львів. С. 20-28.

Погуляев Д.В. Возможности применения мобильных технологий в учебном процессе. Прикладная информатика. 2006. № 5. С. 80-84.

Шевченко О.М. Інноваційні методи та сучасні інформаційні технології у навчанні української мови іноземних студентів: Сучасна медична освіта: методологія, теорія, практика : матер. Всеукр. навч.-наук. конф. з міжнар. участю. (Полтава, 19 березня, 2020 р.). Полтава: УМСА. С. 256-258.

Шевченко О. М. Педагогічні умови підготовки іноземних студентів-медиків у процесі вивчення української мови. Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. пр. Інститут пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2019. Вип. 20. С. 178-187.

ЮНЕСКО: Рекомендації з політики в галузі мобільного навчання. URL:

https://iite.unesco.org/pics/publications/ru/files/3214738.pdf (дата звернення: 21.11.2021).

Barret, T. Forty-five Interesting Ways to Use Wordle in the Classroom. URL: http://www.slideshare.net/boazchoi/fortyfive-interesting-ways-to-use-wordle-in-theclassroom (accessed 2020 May 01).

Behera, S. E- and M-learning: a Comparative Study. International Journal on New Trends in Education and Their Implications. 2013. 4 (3). P. 65-78.

Brown, C.A. Brown, Banas, J.R. (2010), Open Source Visualization Tools to Enhance Reading Comprehension and Concept Attainment. URL: https://members.aect.org/pdf/Proceedings/proceedings10/2010I/10_07.pdf (accessed 2020 May 07).

Jones, A., Issroff, K. & Scanlon, E. (2006). Affective factors in learning with mobile devices. In M. Sharples (Ed.), Big Issues in Mobile Learning: Report of a workshop by the Kaleidoscope Network of Excellence Mobile Learning Initiative, (pp. 15-21). UK: University оf Nottingham.

Hyndman B., Harvey S. Health and education teacher education 2.0: Pre-service teachers’ perceptions on developing digital twitter skills. Australian Journal of Teacher Education (Online). 2019. 44(2). P. 34–50. URL: https://search.informit.org/doi/10.3316/informit.234725243756132

Latif, R., Mumtaz, S., Mumtaz R., Hussain A. A comparison of debate and role play in enhancing critical thinking and communication skills of medical students during problem based learning. Biochemistry and Molecular biology Education. 2018. 46 (4). P. 336-342. URL: https://search.informit.org/doi.org/ 10.1002/bmb.21124.

Littlewood W. Communication-oriented language teaching: Where are we now? Where do we go from here? Language Teaching. 2014. 47(3). P. 349-362. URL: https://doi.org/10.1017/s0261444812000134

Lytovchenko L., Ogienko O., Sbruieva A., Sotska H. Teaching English for specific purposes to adult learners at university: methods that work. Advanced Education. 2018. №5(10). P. 69–75. URL: https://doi.org/10.20535/2410-8286.149741

Moral R.R., Leonardo C.G., Martinez F.G., Martin D.M. Medical students’ attitudes toward communication skills learning: comparison between two groups with and without training. Advanced Medical Education Practice. 2019. №10. P. 55–61. URL: https://doi.org/10.2147/AMEP.S182879

Myroniuk L., Royko L. Use of information and communication technologies in the preparation of students of the Faculty of Physical Culture, Sports and Health. Computer-integrated technologies: education, science, production. 2021. №43. P. 85-91. URL: https://doi.org/10.36910/6775-2524-0560-2021-43-14

Tafazoli, D. Wordling using word clouds in teaching English language. Professional communication and translation studies. 2014. №7 (1-2). P. 167-172.

Rider E.A., Hinrichs M.M., Lown B.A. A model for communication skills assessment across the undergraduate curriculum. Med Teach. 2006. P. 127-134. URL: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16973446/ (accessed 2021 October 14).

Traxler, J. Current State of Mobile Learning. In M. Ally (Ed.), Mobile Learning: Transforming the Delivery of Education and Training. 2009. (pp. 9-24). Athabasca University, Canada: AU Press. Retrieved from: URL: http://www.aupress.ca/books/120155/ebook/01_Mohamed_Ally_2009-Article1.pdf.

Downloads


Переглядів анотації: 286

Опубліковано

2022-04-30

Як цитувати

Лещенко, Т. О., Шевченко, О. М., & Жовнір, М. М. (2022). МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРАКТИЦІ ВИКЛАДАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (12), 90–102. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.128

Номер

Розділ

Статті