ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ДІДЖИТАЛІЗАЦІЇ ДУАЛЬНОЇ ФОРМИ ОСВІТИ У ЗАКЛАДАХ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Дмитро Володимирович Кукушкін ВСП «Сєвєродонецький політехнічний фаховий коледж Східноукраїнського національного університету імені В. Даля» https://orcid.org/0000-0002-5597-8642
  • Вікторія Вікторівна Колеснікова ВСП «Сєвєродонецький політехнічний фаховий коледж Східноукраїнського національного університету імені В. Даля» https://orcid.org/0000-0003-4742-679X

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.126

Ключові слова:

діджиталізація, освітній простір, ІТ-технології, система управління навчанням LMS Moodle, дуальна форма освіти, заклад фахової передвищої освіти

Анотація

В сучасних умовах надання освітніх послуг на фоні вируючих пандемій, коли більшість процесів переведено в онлайн, одним із завдань підвищення ефективності освітнього процесу беззаперечно є впровадження дуальної форми освіти та її діджиталізація. Відтак актуалізується потреба оновлення змісту інновацій, що потребує сучасна педагогіка у цьому напрямі. Повноцінне партнерство закладів освіти та підприємств за умов використання сучасних ІТ-рішень є запорукою можливості такої ефективної взаємодії на рівні фахової передвищої освіти. У статті представлено обґрунтоване застосування універсального ІТ-інструментарію закладами фахової передвищої освіти, яке дозволяє створити єдиний діджиталізований освітній простір для ефективного впровадження дуальної форми освіти. Концептуальні засади впровадження  пропонованого ІТ-інструментарію стає дедалі все більш важливою темою для обговорення як для освітян, так і для вітчизняного бізнесу, що зацікавлений у компетентних сучасних спеціалістах. Причому обов’язковим є врахування специфіки застосування такого освітнього простору у рамках національних закладів фахової передвищої освіти, оскільки здебільшого вони мають обмежену ресурсну базу (проблеми не тільки з фінансуванням, але й з наявністю фахівців, що знаються у сучасних інформаційних технологіях). У статті проаналізовано сучасний стан та виклики в організації дистанційної освіти у закладах фахової передвищої освіти та виявлено, що на сьогодні у якості цифрового інструментарію домінуючу позицію посідають сервіси корпорації Google. Але, на думку авторів, пропоновані можливості сервісів Google розкривають свій потенціал та забезпечують максимальні результати здебільшого для закладів, що надають базову або повну середню освіту. Наводиться ґрунтовна аргументація використання у закладах фахової передвищої освіти саме системи управління навчанням Moodle (LMS Moodle), як найбільш універсальної, гнучкої та багатофункціональної для таких умов, що має ряд безумовних переваг перед іншими системами. Доводиться необхідність залучення представників підприємств до освітнього процесу, починаючи зі складання навчальних програм, силабусів та закінчуючи теоретичним і практичним блоками конкретної дисципліни. Зроблено важливий акцент в аналізі організації освітнього процесу за дуальною формою на практичній підготовці здобувачів освіти, причому особливість такої підготовки повинна полягати у відході від типових абстрактних завдань та надання переваг ситуаційно-практичним роботам, заснованих на імітаційних технологіях, або до вирішення реальних технологічних проблем підприємства. Досліджено універсальність діджиталізації механізму контролю успішності та якості навчання, створеного на основі єдиного інформаційного освітнього простору у LMS Moodle, який має один з найпотужніших інструментарієв організації тестування студентів та цілий комплекс елементів, здатних забезпечити ефективний контроль рівня знань.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Дмитро Володимирович Кукушкін, ВСП «Сєвєродонецький політехнічний фаховий коледж Східноукраїнського національного університету імені В. Даля»

Завідувач навчальної лабораторії

Вікторія Вікторівна Колеснікова, ВСП «Сєвєродонецький політехнічний фаховий коледж Східноукраїнського національного університету імені В. Даля»

Голова ЦК «Економічних та фізико-математичних дисциплін»

Посилання

Дернова М. Г. Дуальна модель вищої професійної освіти дорослих: європейський досвід. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. 2014. № 2. С. 137-145. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/OD_2014_2_19 (дата звернення 20.01.2022).

Кравченко О. Дуальна освіта в Україні: від концепції до практики. Молодий вчений. 2021. № 2 (90). С. 64-69. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2021-2-90-12

Наказ Міністерства освіти і науки України «Щодо запровадження пілотного проекту у закладах фахової передвищої та вищої освіти з підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти» від 15.10.2019р. № 1296. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/5dc/967/482/5dc96748213fc874879880.pdf (дата звернення: 05.02.2021)

Наказ Міністерства освіти і науки України «Про проведення експерименту всеукраїнського рівня за темою «Організація професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників за дуальною формою здобуття освіти» у червні 2019 року - грудні 2022 року» від 27.05.2019р. № 738. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/5ce/f87/c31/5cef87c3160e4686187056.pdf (дата звернення: 05.02.2021)

Бойчквська І. Роль системи дуальної освіти у професійній підготовці молоді у Німеччині. Порівняльно-педагогічні студії. 2009. №. 2.

Терентьєв О. Особливості впровадження дуальної форми освіти як засобу формування професійної компетентності здобувачів вищої освіти. Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2019. № 1. С. 141-151.

Яковчук О. Л. Функціонування моделей дуальної форми здобуття освіти як ефективний спосіб підвищення конкурентоспроможності системи вищої освіти України. Молодий вчений. 2019. №4 (1) С. 86-90.

Zabolotniaia, M., Cheng, Z., Dorozhkin, E., Lyzhin, A.. Use of the LMS Moodle for an effective implementation of an innovative policy in higher educational institutions. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET). 2020. 15(13). P. 172-189.

Павленко О. М., Шаров С. В., Москальова Л. Ю., Шарова Т. М., Коваленко А. С. Реалізація дистанційної форми навчання засобами платформи Moodle у процесі підготовки майбутніх філологів. Інженерні та освітні технології. 2019. №7 (3). С. 106-121. ISSN 2307-9770. DOI: https://doi.org/10.30929/2307-9770.2019.07.03.10

Курок В. П., Гребеник А. Дуальна освіта як інноваційна форма підготовки фахівців у закладах вищої освіти. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2020. № 1(95). С. 239-248.

Коркуна О. І., Коркуна І. І., Цільник О. Я. Сучасні процеси розвитку дуальної освіти: запорука стабільності кадрового потенціалу. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України. 2018. № 4, С. 90-94. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sepspu_2018_4_18 (дата звернення 26.01.2022)

Cabero-Almenara, J., Arancibia, M., Del Prete, A. Technical and didactic knowledge of the Moodle LMS in higher education. Beyond functional use. Journal of New Approaches in Educational Research (NAER Journal). 2019. 8(1). P. 25-33. DOI: https://doi.org/10.7821/naer.2019.1.327

Ueda, H., Furukawa, M., Yamaji, K., Nakamura, M. SCORMAdaptiveQuiz: implementation of adaptive e-learning for moodle. Procedia computer science, 2018. 126, P. 2261-2270.

Huang C. C. et al. An empirical analysis of the antecedents and performance consequences of using the Moodle platform /International Journal of Information and Education Technology. 2013. Т.3. No 2. Р. 217–221. doi: https://doi.org/10.7763/IJIET. 2013.V3.267

Downloads


Переглядів анотації: 315

Опубліковано

2022-04-30

Як цитувати

Кукушкін, Д. В., & Колеснікова, В. В. (2022). ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ДІДЖИТАЛІЗАЦІЇ ДУАЛЬНОЇ ФОРМИ ОСВІТИ У ЗАКЛАДАХ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (12), 69–79. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.126

Номер

Розділ

Статті