РОЛЬ І МІСЦЕ ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНИХ СИСТЕМ У ПІДВИЩЕННІ КВАЛІФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ

Автор(и)

  • Dmytro Pokryshen Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського http://orcid.org/0000-0001-9572-413X
  • Serghij Oleksijenko Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019.6.5562

Ключові слова:

інформаційно-аналітичні системи, інформатика, підвищення кваліфікації, бази даних, освітні ресурси, якість ІАС, оцінка систем, системи управління базами даних

Анотація

У статті розглядаються типи інформаційно-аналітичних систем (ІАС), зроблено їх класифікацію. Проведено аналіз досліджень з проблеми впровадження ІАС у бізнес та навчальні процеси закладу освіти. Визначено складові цих систем та основні змістовні технологічні лінії, які необхідно розглядати при підвищенні кваліфікації вчителів інформатики. Розглянуто види ІАС, які використовуються вчителями інформатики в їх професійній діяльності та ракурси з яких варто розглядати ІАС в освітній діяльності: системи управління базами даних, інформаційні інтернет-ресурси. Подано критерії та показники, які впливають на ефективність та результативність використання ІАС. Визначено місце інформаційно-аналітичних систем у професійній діяльності вчителя інформатики. Окреслено проблеми, які постають перед  системою післядипломної педагогічної освіти для підтримки вчителів інформатики на курсах підвищення кваліфікації з метою навчання проектування інформаційно-аналітичних систем, розвитку інформатичних компетентностей та збільшення рівня інформаційної культури всіх суб’єктів освітнього процесу. Проектування та розробка ІАС учнями та вчителями забезпечує предметність навчальної діяльності, отримання навчальних досягнень учнями (участь та перемоги у конкурсах, турнірах, олімпіадах), вивільненню їх творчого потенціалу, неперервному професійному зростанню педагога, орієнтації навчального процесу на розвиток особистості та задоволення її освітніх потреб, розвиток програмної та апаратної ІКТ-інфраструктури навчального закладу. Розуміння вчителем функціональних можливостей використання ІАС у своїй професійній діяльності дозволяє значно покращити менеджмент організації та проведення навчального процесу, розвивати інформаційну культуру всіх суб’єктів освітнього процесу.

 

DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019.6.5562

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Dmytro Pokryshen, Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри природничо-математичних дисциплін та інформаційно-комунікаційних технологій в освіті

Serghij Oleksijenko, Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського

кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри природничо-математичних дисциплін та інформаційно-комунікаційних технологій в освіті

Посилання

Bykov, V. & Mushka, I. (2009). Electronic pedagogy and modern tools of open education. Information technologies and teaching aids, 5(13). http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/177#.U-StDfl_tic

Bykov, V. (2008). Models of Organizational Systems of Open Education. К.: Atika

Bykov, V. (2013). Problems and prospects of informatization of the education system in Ukraine. Scientific journal of the National Pedagogical University named after. MP Drahomanov Computer-oriented learning system. K.: View. NPU them Drahomanov, 13(20), 2, 3 – 18

Bykov, V. & Rudenko, V. (1996). Systems for managing information databases in education. К.: IZMN

Ghoroshko, Ju. (2013). The system of information modeling in the preparation of future teachers of mathematics and informatics: dis doctor of ped. Sciences: 13.00.02: Theory and Methods of Teaching (Informatics). К., 470 p.

Zhaldak, M. (2005). About some methodical aspects of teaching computer science at school and pedagogical university. Scientific journal of the National Academy of Sciences of Ukraine. MP Drahomanov (Series № 2. Computer-oriented systems of study: the collection of scientific works), K.: N.P.P. Drahomanov, 2. 3-14.

Zhaldak, M. (1991). The problem of informatization of the educational process at school and in the university. Modern Information Technology in the Educational Process: Sb. sciences Ave. K.: KDPI them. M.P. Dragomanova, 3-16.

Klochko, V. (2009). Computer-oriented method of generalization and systematization of knowledge and skills in the process of teaching students of analytical geometry. К.

Kolghatin, O. (2011). Theoretical and methodical principles of designing a computer-oriented system of pedagogical diagnostics of future teachers of natural and mathematical specialties diss doc. Ped. Sciences: 13.00.10 - Information and communication technologies in education.

Monakhov, V. (1991). The concept of creating and implementing a new information technology education. Designing new information technology training. М., 4–30

Morze, N. (2003). Fundamentals of methodical preparation of the teacher of computer science. К.: Kurs

Rakov, S. (2005). Mathematical Education: A Competency Approach Using ICT. Kharkiv: Fakt,

Ramsjkyj, Ju. (2013). Methodical system of formation of informational culture of future teachers of mathematics: Dis doctor of ped. Sciences: 13.00.02: Theory and Methods of Teaching (Informatics).

Semerikov, S. (2009). Theoretical and methodological foundations of fundamentalization of teaching of computer science disciplines in higher educational institutions: Diss. d. ped. Sciences: 13.00.02: Theory and Methods of Teaching Informatics.

Smyrnova-Trybuljsjka, Je. (2008). Theoretical and methodical foundations of the formation of the informative competences of teachers of natural sciences in the field of distance learning: Dis doc. ped Sciences: 13.00.02: theory and methods of teaching.

Spyvakovskyj, A., Kolesnykova, N., Tkachuk, N. & Tkachuk, Y.(2008) Web-based environment for learning the basics of algorithms and programming. Control systems and machines.

Tryus, Ju. (2005). Computer-oriented methodical systems of teaching mathematical disciplines. Cherkasy: Brama-Ukrajina.

Flow Bohl Usability Best practice for UX design. Digital creativity blog (2019). http://www.79er.com/blog/articles/Usability-best-practice-for-UX-design.php

Postolovski, N. (2019). What Is The Most Underrated Word In Web Design? Smashing magazine

http://www.smashingmagazine.com/2014/06/24/affordance-most-underrated-word-in-web-design/

Weinschenk, S. (2010). The Psychologist’s View of UX Design. UX magazine. Article no. 529 may 19

http://uxmag.com/articles/the-psychologists-view-of-ux-design

Downloads


Переглядів анотації: 281

Опубліковано

2019-04-26

Як цитувати

Pokryshen, D., & Oleksijenko, S. (2019). РОЛЬ І МІСЦЕ ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНИХ СИСТЕМ У ПІДВИЩЕННІ КВАЛІФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (6), 55–62. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019.6.5562

Номер

Розділ

Статті