ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ КЕРІВНИКІВ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Автор(и)

  • Iryna Hrebenyk Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019.6.1725

Ключові слова:

цифрова компетентність, Інтернет технології, ІКТ компетентність, неформальна освіта

Анотація

 

У статті розглянуті особливості цифрової компетентності керівників, принципи формування цифрової компетентності, а саме: принцип системності, безперервності, діяльності, саморозвитку. Розкрито поняття цифрової-грамотності керівника навчального закладу. Виділено основні функції : пізнавальну, розвиваючу, оціночну та адаптивну. Найбільш прийнятною є система післядипломної педагогічної освіти, яка, за своєю суттю і завданням здатна швидко адаптуватися до суспільних змін і забезпечувати процес навчання сучасним педагогічним технологіям за допомогою актуальних інструментів, до яких відносяться Інтернет сервіси. Перераховані і обґрунтовані потреби формування цифрової компетентності керівників закладів загальної середньої освіти. Розкрито сутність поняття цифрової компетентності. Виділені основні аспекти цифрової компетентності, а саме: наявність досить високого рівня функціональної грамотності в сфері ІКТ, ефективне, обґрунтоване застосування цифрових технологій в освітній діяльності та для вирішення професійних завдань, розуміння цифрових технологій як основи нової парадигми в освіті, спрямованої на розвиток учнів як суб'єктів інформаційного суспільства. А також, що цифрова компетентність керівника може бути сформована на трьох рівнях: загально користувальницький, загально педагогічний та предметно орієнтований. Проведений аналіз вітчизняних та зарубіжних наукових джерел щодо формування цифрової компетентності керівників закладів загальної середньої освіти. Сформульовано складові цифрової компетентності керівників закладів загальної середньої освіти. Виділені основні шляхи формування цифрової компетентності керівника закладів освіти, а саме метод навчання поза робочим місцем, на робочому місці, змішані методи навчання. Проведений аналіз сутності неформальної освіти, а також врахування доцільності використання андрагогічних принципів навчання дорослих – дозволяють уточнити і скорегувати наповнення основних блоків методики формування цифрової компетентності керівників закладів освіти. Розроблено структурну модель методики формування цифрової компетентності керівників закладів освіти.

 

DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019.6.1725

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Iryna Hrebenyk, Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації

Головний спеціаліст відділу загальної середньої освіти

Посилання

Grabovsky, P. (2008). Information competence of high school teacher. Bulletin of Ivan Franko Zhytomyr State University, 37, 118-123.

Polovenko, O. & Litvinenko, O. (2015). Information competence of subjects of the educational space of a comprehensive educational institution: problems and ways of their solution (from the experience of Oshega ZS, Methodist of the methodical cabinet of the Education Department of the Petrovsky District State Administration). Kirovograd: KS "Kirovohrad Regional Institute of Postgraduate Pedagogical Education named after Vasyl Sukhomlynsky", 40 p.

Bykova, Yu., Spirna, O. & Ovcharuk, O. (2010). Fundamentals of standardization of information and communication competences in the education system of Ukraine: [methodical recommendations]. K.: Atika. 88 p.

Noskova, M. (2015). On the readiness of school leaders to use Internet technologies in their professional activities. Young Scientist, 8, 1017-1020. April 03, 2019 https://moluch.ru/archive/88/17563/

Kukharenko, V. (2010). Modern technologies of distance learning. Innovative pedagogical technologies in high school: Sb. sci. method. Works. ed. O.G. Romanovsky, Yu.I. Panfilov. Kharkiv: NTU "KhPI", 91-103.

Zhaldak, M. & Khomik, O. (2019). Formation of informational culture of a teacher [Online].

www.icfcst.kiev.ua/SYMPOSIUM/Proceedings/Galdak.doc.

Downloads


Переглядів анотації: 750

Опубліковано

2019-04-26

Як цитувати

Hrebenyk, I. (2019). ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ КЕРІВНИКІВ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (6), 17–25. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019.6.1725

Номер

Розділ

Статті