РОЗВИТОК «SOFT SKILLS» У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ: МЕТОДИ, ЗАСОБИ, ІНДИКАТОРИ ОЦІНЮВАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s8

Ключові слова:

«soft skills», підготовка майбутніх ІТ-фахівців, метод проєктів, групова робота, хмарні сервіси, індикатори оцінювання

Анотація

У даній статті пропонується структура «soft skills» від рівня сформованості яких залежить успішне працевлаштування випускників ІТ-фаху на ринку ІТ-індустрії. Запропоновано п’ять груп «soft skills»: управлінські, комунікативні, особистої ефективності, стратегічного управління та управління інформацією. Кожна група містить визначений перелік вмінь та навичок, якими має володіти випускник ІТ-фаху університету. Для вимірювання рівня сформованості «soft skills» розроблені індикатори та запропонована шкала оцінювання. Для формування та розвитку «soft skills» майбутніх ІТ-фахівців розроблена відповідна модель, до якої входять цільовий, процесуальний, змістово-методичний, технологічний та діагностично-результативний компоненти. Відповідно до розробленої моделі обґрунтовано етапи формування «soft skills» у майбутніх ІТ-фахівців: підготовчий (формування комунікаційних та управлінських навичок), професійний (навички особистої ефективності), інтегральний (навички стратегічного управління, особистої ефективності та управління інформацією). Для кожного етапу визначені зміст, методи, форми, хмарні інструменти та сервіси. Обґрунтовується ефективність застосування технології змішаного навчання, яка поєднує використання проєктної методики, форм індивідуальної та групової роботи з використанням хмарних інструментів для виконання колективних та індивідуальних проєктів. В ході педагогічного експерименту визначені «soft skills», доведено ефективність розробленої моделі розвитку «soft skills», рівень розвитку яких зростає найбільш інтенсивно, зокрема,  розуміння власної відповідальності перед командою під час роботи над проєктом, вміння презентувати проєкт інвесторам або ж власній команді, співпрацювати як з колегами, так і виконувати завдання самостійно, чітко формулювати свої потреби та очікування до команди і оточення, здатність згуртувати групу та побудувати ефективну командну взаємодію для вирішення певних завдань, сформувати систему комунікації в команді з використанням відповідних хмарних сервісів, здатність довгостроково планувати на основі проміжних цілей проєкту, готовність делегувати свої повноваження іншим членам команди, здатність швидко визначати важливе та другорядне, ефективніше вирішувати проблеми, уважніше та результативніше справлятися з різними завданнями.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Olena Glazunova, Національний університет біоресурсів і природокористування України

доктор педагогічних наук, професор, декан факультету інформаційних технологій

Tetyana Voloshyna, Національний університет біоресурсів і природокористування України

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформаційних і дистанційних технологій

Valentyna Korolchuk, Національний університет біоресурсів і природокористування України

асистент кафедри інформаційних і дистанційних технологій

Посилання

Welldone (2017). What is Soft Skills? What's the difference between Soft and Hard Skills?

https://www.welldone.org.ua/shho-take-soft-skills-v-chomu-riznitsya-soft-i-hard-skills/.

Ivanova, L.V., Skornyakova, O. V. (2018). «Soft skills" as an important component of the information technology specialist's competitiveness». Young Scientis, 12 (64), 83-87.

Moss, P. & Tilly, C. (1996). Soft skills and race: An investigation of black men’s employment problems. Work and Occupations, 23 (3), 252.

Dluhunovich, N. A. (2014). Soft skills as a necessary component of IT-specialists training. Bulletin of Khmelnitsky National University, 6 (219), 239-242.

Saravananб V. (2009). Sustainable Employability Skills for Engineering Professionals. The Indian Review of World Literaturein English, 5 (II).

Koval, K. O. (2015). Development of" soft skills "in students is one of the important factors of employment. Bulletin of Vinnitsa Polytechnic Institute, 2, 162-167.

Scaffidi, C. (2018). Employers’ needs for computer science, information technology and software engineering skills among new graduates. International Journal of Computer Science, Engineering and Information Technology, 8 (1), 1-12. DOI: 10.5121/ijcseit.2018.8101.

Hazzan, O. & Har-Shai, G. (2015). Teaching Computer Science Soft Skills, 46th ACM Technical Symposium on Computer Science Education, Kansas City, Missouri, USA. doi 10.1145/2676723.2678289.

Capretz, L. & Ahmed, F. (2018). A Call to Promote Soft Skills in Software Engineering. Psychol Cogn Sci Open J., 4 (1): e1-e3. doi: 10.17140/PCSOJ-4-e011.

Glazunova, О. G & Voloshina, T. V. (2016). Development of Soft Skills in the future specialists in information technologies by means of the hybrid information and educational environment of the University. Innovative computer technologies in higher education: materials of the 8th Scientific-practical conference, Lviv: Publishing House of the Scientific Society. Shevchenko.

Ivonina, A. I., Chulanova, O. L. & Davletshina, Yu. M. (2017). Modern directions of theoretical and methodological developments in the field of management: the role of soft skills and hard skills in professional and career development of employees. Internet-magazine “Naukovedenie”, 1, 1-18.

Glazunova, O., Kuzminska, O., Voloshyna, T., Sayapina, T. & Korolchuk, V. (2017). Е-environment based on Microsoft Sharepoint for the organization of group project work of students at higher education institutions. Information Technologies and Learning Tools, 62 (6), 98-113.

Korolchuk, V. I. (2018). Organization of Interdisciplinary Projects in the Training of IT Specialists. Scientific Conference of the Institute of Information Technologies and Teaching Aids of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv.

Downloads


Переглядів анотації: 1062

Опубліковано

2019-09-24

Як цитувати

Glazunova, O., Voloshyna, T., & Korolchuk, V. (2019). РОЗВИТОК «SOFT SKILLS» У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ: МЕТОДИ, ЗАСОБИ, ІНДИКАТОРИ ОЦІНЮВАННЯ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, 93–106. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s8

Номер

Розділ

Спецвипуск «Нові педагогічні підходи в STEAM освіті»

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають