РОЗВИТОК ІК-КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА ДЛЯ РОБОТИ В СИСТЕМІ Е-НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019.6.3543Ключові слова:
педагогічні ІК-компетентності, електронне навчання, e-learning, дистанційне навчанняАнотація
У статті розглядаються особливості розвитку ІК-компетентностей педагога для роботи в системі електронного навчання (e-learning). Автором розглянуто поняття «електронне навчання». Розглянуто роль інформаційних технологій в сучасному світі постійно зростає. Вказано, що E-learning інтегрує ряд понять в сфері застосування сучасних інформаційних і комунікаційних технологій в освіті, таких медіа, навчання на основі Web-технологій, онлайн-навчання і т.д. Автором відзначено, що Web-технології на основі гіпертекстів, які дозволяють істотно заощадити матеріальні засоби, так як немає необхідності купувати додаткове програмне забезпечення для роботи з гіпертекстовими документами. Доведено необхідність опанування педагогічними працівниками навчальних закладів основними термінами електронного навчання та розуміння їх значення, усвідомлення ролі та необхідності впровадження електронного навчання в освітніх навчальних закладах країни. Доведено, що впровадження різних форм дистанційної освіти в навчальних закладах сприятиме підвищенню рівня інформатичної компетенції працівників закладів освіти, полегшить сприйняття та засвоєння навчального матеріалу, наддасть додаткові можливості бажаючим отримати спеціальну або додаткову освіту. Наведено і аргументовано переваги використання засобів і технологій електронного навчання (e-learning). Розглянуто різні підходи до визначення і змісту ІК-компетентності сучасного педагога. Представлено зміст професійної компетентності педагога в області інформаційно-комунікаційних технологій. Автором визначено, що організаційно-педагогічне забезпечення дозволить досягти високого рівня підготовки викладача для роботи в системі е-навчання за рахунок виконання наступних умов: визначено основні завдання, які вирішуються викладачем в системі е-навчання, на їх основі систематизовані його основні види діяльності при дистанційному викладанні; на основі аналізу видів діяльності складені вимоги до кваліфікації викладача; на базі кваліфікаційних вимог сформульовані компетенції викладача, для вимірювання яких розроблені завдання; з урахуванням компетенцій розроблена модель курсу і програма підвищення кваліфікації; розроблений і апробований дистанційний курс підвищення кваліфікації. Описані ключові складові компетентності електронного навчання як напрямок професійного самовдосконалення.
Завантаження
Посилання
Spirin, O. (2009). Information and communication and information competencies as components of the system of professionally specialized competencies of an informatics teacher [Online]. Information Technologies and Learning Tools. 5(13). http://joumal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/viewFile/183/169. (in Russian)
Treser, M. (2013). Education and Training E-Learning Specialists http://armikael.com/elearning/elearning-specialist-education.html. (in Russian)
Choshanov, M. (2013). E-Didactics: A New Look at Learning Theory in the Digital Age. Obrazovatel'nye tehnologii i obshhestvo. 16 (3), 673-685. (in Russian)
Summary Report – Unesco (2006).
http://www.unesco.org/new/ fileadmin/MULTIMEDIA/HQ/CI/CI/pdf/wsisc7_consultation1_elearning_ report.pdf
Shepherd Clive. Skilling up – learning about e-learning (2019).
http://www.fas-trak-consulting.co.uk/tactix/Features/skillingup.htm
E-learning Ontario (2019).
http://www.edu.gov.on.ca/elearning/strat-egy.html
E-Learning Specialist Salary (2015).
http://www.payscale.com/research/ US/Job=E-Learning_Specialist/Salary