ОСВІТНЯ РОБОТОТЕХНІКА ЯК ПЕРСПЕКТИВНИЙ НАПРЯМ РОЗВИТКУ STEM-ОСВІТИ

Nataliia Morze, Oksana Strutynska, Mariia Umryk

Анотація


Стаття присвячена питанням впровадження освітньої робототехніки в навчальний процес як складової STEM-освіти. Робототехніка - це універсальний інструмент для освіти, який підходить для будь-якого віку - від учнів початкових класів до студентів університетів і науковців. Використання освітньої робототехніки дає можливість на ранніх етапах виявити технічні нахили учнів і розвивати їх у цьому напрямку і напрямку формування STEM компетентностей в цілому. Авторами проаналізовано світові тенденції розвитку робототехніки, і приходять до висновку у необхідності підготовки фахівців у галузі робототехніки і як, наслідок, до важливості вирішення питання підготовки майбутніх учителів робототехніки. Охарактеризовано поняття освітньої робототехніки, обґрунтовано мету та основні завдання її впровадження у навчальний процес закладів освіти. Авторами проведений окремий аналіз розвитку і впровадження робототехніки в український освітній процес, вказується, що в Україні розвиток освітньої робототехніки в рамках освітнього процесу відбувається епізодично на предметному рівні, у навчанні інформатики та ІКТ, в позашкільній освіті, але на цей час відсутній системний підхід. Тому впровадження робототехніки в освітній процес середніх і вищих навчальних закладів як одного з напрямків STEM-освіти, розробка відповідних навчальних програм для учнів, майбутніх учителів і для системи підвищення кваліфікації вчителів має важливе значення. Також Розглянуто шляхи використання освітньої робототехніки у процесі навчання STEM-предметів. Для цього пропонується реалізовувати дослідницькі проекти, в яких інтегруються STEM-предмети та робототехніка. Зокрема розроблені матеріали для здійснення таких проектів пропонуються компанією LEGO. Крім того, автори вказують про очевидний міждисциплінарний аспект виконання таких проектів: інтеграція кількох предметів у процесі виконання проектів з використанням робототехнічних платформ.

Ключові слова


робототехніка; освітня робототехніка; STEM-освіта; STEM-навчання; STEM-предмети

Повний текст:

PDF

Посилання


Balyk, N., Barna, O. & Shmygher, Gh. (2017). Implementation of STEM-education at a pedagogical university. Suchasni informacijni tekhnologhiji ta innovacijni metodyky navchannja: dosvid, tendenciji, perspektyvy: materialy I Vseukrajinsjkoji naukovo-praktychnoji Internet-konferenciji z mizhnarodnoju uchastju, m. Ternopilj, # 1. 11-14. http://conf.fizmat.tnpu.edu.ua/media/magazin/2017/09.11.2017.pdf (03.12.2018) (in Ukrainian).

Barna, O. & Balyk, N. (2017). Implementation of STEM-education in educational institutions: stages and models. STEM-osvita ta shljakhy jiji vprovadzhennja v navchaljno-vykhovnyj proces: zbirnyk materialiv I reghionaljnoji naukovo-praktychnoji veb-konferenciji, m. Ternopilj. 3-8.

http://elar.ippo.edu.te.ua:8080/handle/123456789/4559 (03.12.2018) (in Ukrainian).

Memorandum on the creation of the STEM Education Coalition (2018). (03.12.2018) http://csr-ua.info/csr-ukraine/wp-content/uploads/2016/01/STEM_memorandum_FINAL_%D0%9011.pdf (in Ukrainian).

Morze, N., Ghladun, M.. & Dziuba, S. (2018). Formation of key and subject competences of students by robotic means of STEM-education. Informacijni tekhnologhiji i zasoby navchannja. T. 65. # 3. 37-52.

https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2041/1348 (03.12.2018) (in Ukrainian).

Positions of Ukraine in the world ranking according to the Global Competitiveness Index 2017-2018 (2018). http://edclub.com.ua/analityka/pozyciya-ukrayiny-v-reytyngu-krayin-svitu-za-indeksom-globalnoyi-konkurentospromozhnosti-2 (02.12.2018) (in Ukrainian).

Ukraine's positions on all components of the Global Competitiveness Index-2018 (2018). http://edclub.com.ua/analityka/rubryka-cikavo-znaty-pozyciyi-ukrayiny-za-vsima-komponentamy-indeksu-globalnoyi (02.12.2018) (in Ukrainian).

Volodchenko, A., Stryzhak, O. & Khrapach, Gh. (2016). Transdisciplinary character of the operative development of gifted students' youth. Navchannja i vykhovannja obdarovanoji dytyny: teorija ta praktyka. Vyp. 16. Kyjiv: Instytut obdarovanoji dytyny, 100–110 (in Ukrainian).

Tuzykova, Y. (2013). Studying Robotics - The Way to Engineering Courses. Shkola y proyzvodstvo. # 5, 45-47(in Ukrainian).

Shulikin, D. (2015). STEM-education: prepare for innovation. “Osvita Ukrajiny”. Oficijne vydannja Ministerstva osvity i nauky Ukrajiny. #26, 8-9.

http://lib.pedpresa.ua/wp-content/uploads/2015/08/26-2015_osvita_ukr-inet.pdf (02.12.2018) (in Ukrainian).

Eguchi, A. (2014). Robotics as a Learning Tool for Educational Transformation. Proceedings of 4th International Workshop Teaching Robotics, Teaching with Robotics & 5th International Conference Robotics in Education, Padova (Italy), 24-37. http://www.terecop.eu/TRTWR-RIE2014/files/00_WFr1/00_WFr1_04.pdf (03.12.2018).

Executive Summary World Robotics 2018 Industrial Robots (2018). https://ifr.org/downloads/press2018/Executive_Summary_WR_2018_Industrial_Robots.pdf (02.12.2018).

Global industrial robot sales doubled over the past five years - International Federation of Robotics (2018).

https://ifr.org/ifr-press-releases/news/global-industrial-robot-sales-doubled-over-the-past-five-years, (02.12.2018)

LEGO Education WeDo 2.0: trial version of the training materials (2018).

https://education.lego.com/ru-ru/support/wedo-2/curriculum-preview, (02.12.2018) (in Russian).

Meeth, L. (1978). Interdisciplinary Studies: Integration of Knowledge and Experience. Lois Richard Meeth. Change. № 10, 6–9

STEM-education – Instytut modernizaciji zmistu osvity (2018).

https://imzo.gov.ua/stem-osvita (03.12.2018) (in Ukrainian).

Sung, Eun Jung & Eun-sok, Won (2018). Systematic Review of Research Trends in Robotics Education for Young Children. Sustainability, 10, 905; doi: 10.3390/su10040905 https://www.mdpi.com/2071-1050/10/4/905/htm (03.12.2018).


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.