ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ВИКОРИСТАННЯ ФОТОТЕРАПІЇ ЗАСОБАМИ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.5.146152Ключові слова:
естетотерапія, професійно-педагогічна підготовка, інформаційне середовище, інформаційно-комунікаційна компетентність, цифрові технології, фототерапіяАнотація
У статті актуалізуються проблеми фахової педагогічної освіти, зокрема питання використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі оволодіння студентами педагогічних вишів фототерапевтичних технологій. На основі аналізу психолого-педагогічної літератури, автором відмічаються основні функції фототерапії в умовах сучасного інформаційного середовища (передача думок та спогадів, розширення соціальних зв'язків, удосконалення навичок саморозуміння і самовираження, забезпечення рольового розвитку та трансформації, конструювання соціально-психологічної ідентичності). Розкрито зміст і особливості використання різноманітних фототерапевтичних технологій («робота з полярностями», «створення портрету», «розмова», «фотощоденник» та ін.) у процесі фахової підготовки майбутніх педагогів. Висвітлено провідні завдання імплементації фототерапії: актуалізація емоційного розвитку, підвищення навчальної мотивації, розвиток цифрової компетентності та навичок міжособистісної взаємодії, творче самовираження та ін. У статті наведено результати анкетування студентів спеціальностей «Початкова освіта», «Дошкільна освіта», «Хореографічна освіта» та «Соціальна робота» щодо потреб використання фототерапії засобами цифрових технологій у сучасному освітньому середовищі педагогічного вишу. Охарактеризовано шляхи впровадження фототерапевтичних технологій за допомогою цифрових застосунків (Adobe Photoshop, Canva, Corel Photo-Paint, CorelDRAW, Google Drive, Google Slides, Prezi, Live Picture, PowerPoint, Quik та ін.). Розглянуто можливості використання віртуальних соціальних сервісів з метою ефективної організації навчального процесу, окреслено шляхи застосування віртуальних соціальних сервісів для розвитку фототерапевтичної компетентності майбутніх педагогів.
Завантаження
Посилання
Kobernik, Gh. (2007). Features of application of interactive learning technologies in mathematics lessons. Pochatkova shkola, 9, 13-16. (in Ukrainian).
Kopytin, A. (2010). Phototherapy techniques. Spb. Rech. (in Russian).
Lytvyn, A. (2006). Informatization of educational and methodical provision of vocational education. Profesijno-texnichna osvita, 4, 21-25. (in Ukrainian).
Onyshhenko, I. (2012). Modern approaches to the using the information and communication technologies of the training of future teachers of elementary school. Naukovi zapysky Nizhynskogo derzhavnogo universytetu im. Mykoly Gogolya, 6. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzspp_2012_6_23/. (in Ukrainian).
Rodionceva, O. (2012). Art therapy techniques. application of the technique of «photo diary» on the example of project 365. Fotomozaika. December 12, 2012. http://mazaica.ru/tehniki-art-terapii-primenenie-tehniki-fotodnevnik-na-primere-proekta-365. (in Russian).
Topuzov, M. (2017). Designing of information and educational environment of educational institutions in modern society. Ukrayinskyj pedagogichnyj zhurnal, 1, 26-36. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrpj_2017_1_6. (in Ukrainian).
Fedij, O., Miroshnichenko, T., Kulimova, Yu. (2018). Professional training of primary school teachers for the use of aesthetictherapy: theory and practice. Poltava: TOV «ASMI». (in Ukrainian).
Fominykh, N. (2009). Positive and negative aspects of the use of information and communication technologies in the educational process. Zb. nauk. pr. Umanskogo derzhavnogo pedagogichnogo universytetu, 3, 186-190. http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpudpu_2009_3_28. (in Ukrainian).